Főoldal » Szakcikkek » E-mail marketing szakcikkek » 2008 hét legfőbb online marketing tendenciája

2008 hét legfőbb online marketing tendenciája

Tungler Andrea | 2008-01-09 11:00


Az offline marketing kiadások továbbra is fokozatosan átadják helyüket az online költségeknek, e mellett a digitális marketing továbbfejlődik és egyre érettebbé válik majd.

Ennek jelentős hatása lesz a 2008-as trendekre.

  1. A szociális média növekedése a kibővülő rétegtermékekből származik majd. Miközben a Facebook 2007 folyamán jelentősen megnövelte részesedését, elvonva a figyelem egy részét a MySpace-től és a YouTube-tól, a szociális média 2008-as növekedését célzottabb ajánlatok eredményezik majd, amelyek a felhasználókat érdeklődésük szerint vonzzák.
  2. A keresésőmarketing tovább folytatja terjeszkedését más formátumok, így például szociális, helyi és mobil keresések irányába.
  3. Az analitika és a kapcsolódó mérések kifinomultabbá válnak. Ahogyan az online mérések érettebbé válnak, az analitika játszik majd döntő szerepet a siker szempontjából, és jelentős lesz a lehetőségeket rejtő, illetve további erőfeszítéseket igénylő területek feltérképezésében.
  4. A viselkedéssel kapcsolatos célzás szélesebb körben terjed el, és jelentősebb fogyasztói élményeket nyújt majd, hasznosabb információkat nyújtva a fogyasztóknak, és jobban célzott hirdetéseket a kereskedőknek. A jelenlegi alkalmazási területein túl fog elterjedni a médiák és szociális hálózatépítési oldalak esetében, hogy hozzásegítse a többi online vállalkozást az általuk kínált fogyasztói élmény javításához és testre szabásához.
  5. Az online és offline integrációja tovább folytatódik, ahogy a kiskereskedők korszerűsítik a technológiát, így lehetővé téve vásárlóiknak, hogy a vásárlás folyamatának egyes elemeinél az általuk preferált csatornát alkalmazzák.
  6. Az e-mailes kommunikáció fejlődni fog. A reklámcélú e-mail elvesztette újdonságát. Mivel a fogyasztók belefáradtak az ajánlatok gyakoriságába és monoton jellegébe, a vállalkozásoknak arra kell koncentrálniuk, hogy valódi tartalommal bíró üzeneteket juttassanak el fogyasztóiknak akkor, amikor a legvalószínűbb, hogy odafigyelnek azokra. Ez annyit jelent, hogy fokozottabban fogják alkalmazni a fogyasztói cselekvéshez kapcsolódó, viselkedés alapján aktivált e-maileket, személyesebb és dinamikusabb tartalmakat, és nagyobb arányban fogják alkalmazni az olyan hírleveleket, amelyek a fogyasztóknak értékes vagy szórakoztató információkat szolgáltatnak.
  7. A piacot meg fogja rázni az új technológia, illetve a meglévő termékek alkalmazásnak módja. Biztosra vehetjük, hogy valami jelentős, mint amilyen a Google, a MySpace vagy a YouTube hirtelen megjelenik majd a semmiből, és komoly lehetőséget kínál az elég gyorsan reagáló piaci szereplőknek.

Megjegyeznénk, hogy a mobil marketing nem lépett nagyot előre. Évek óta jósolják, hogy hamarosan nagy robbanást idéz elő. Hatalmas potenciál rejlik benne, ám az általánosan elfogadott platformok, formátumok és üzleti modellek hiánya továbbra is gátolni fogja a mobil növekedését 2008-ban.

Mérési szempontok

Ahogy átlépünk 2008-ba, gondoskodjon róla, hogy rendelkezik a megfelelő rendszerekkel, amelyekkel meg tudja figyelni (és mérni tudja) marketing eredményeit. A következőkben ismertetjük az alapvető mérési szempontokat, amelyeket minden marketing szervezetnek követnie kell:

  • Vásárlók. Kövesse nyomon meglévő és potenciális vásárlóit, valamint új látogatói számának alakulását, és a konverziós arányokat, hogy meghatározhassa a növekedés irányát és mértékét.
  • Bevételek. Kövesse az árbevételeket/értékesítéseket összességében és vásárlóra vetítve is. Vegye figyelembe átlagos megrendelései értékét, és a vásárlásonkénti tételszámot. Ellenőrizze a tendenciákat, hogy meggyőződjön róla, hogy legalább megtartják a jelenlegi szintet, vagy esetleg növekednek is.
  • Kiadások. Mérje a marketing költségeket összességében és vásárlóként, illetve kampányonként is.
  • Árrések. Gondoskodjon róla, hogy megtartsa bruttó árréseit. Ezen kívül kövesse nyomon az életciklus-értéket (lifetime value), és a befektetés-arányos megtérülést, hogy megállapíthassa, a vállalati iránymutatás elfogadható keretei között mozognak-e.
  • Külső tényezők. Kövesse a környezeti tényezőket. Lehet, hogy a belső intézkedésekhez viszonyítva jól teljesítenek, miközben lemaradnak általában az online gazdasághoz vagy közvetlen versenytársaikhoz viszonyítva.
  • Általános vélemény. Kövesse nyomon, mit mondanak cégéről és termékeikről, illetve versenytársaikról és az ő termékeikről. Nem hagyják figyelmen kívül a trendeket?

2008 biztosan újabb izgalmas és kihívásokkal teli év lesz az online marketingközösség számára. Miközben az e-kereskedelem arányának növekedése talán kissé lassul, a változás sebessége nem fog változni. A jövő azoké a szervezeteké, amelyek mind az innováció, mind a kivitelezés terén sikeresek tudnak maradni.

A legjobbakat kívánjuk 2008-ra, és hozzon az új év további marketing sikereket!



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer