Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Az első 3 másodperc számít

Az első 3 másodperc számít

iMedia Connection | 2007-07-15 14:00

Mindössze három másodperce van arra, hogy megszerezze és megtartsa látogatói figyelmét.


Mi játszódik le az első 3 másodpercben az emberek fejében, amikor  találkoznak egy weboldallal vagy bármilyen más marketing anyaggal? Mi történik a 4-7 és a 7-10 másodperc között?Tulajdonképpen mi alapján döntik el az emberek, hogy továbbnézzenek-e egy weboldalt vagy sem? Mikor születik meg a döntés, hogy egy honlap tetszik-e a látogatónak? Bízik-e az ott található információban, vagy esetleg kételkedik benne?
 
Kutatások kimutatták, hogy az emberek a hétköznapi, nem túl fontos információkra általában 10-15 másodpercen belül reagálnak - az információ beérkezésétől számítva. 15 másodperc nagyon hosszú idő. A legtöbben nem is érzékelik milyen hosszú is valójában.

Figyelemfelkeltés


Az emberek a kapcsolatba kerülés első 3-5 másodpercét arra használják, hogy eldöntik az adott információ érdekli-e őket és/vagy felkelti-e a figyelmüket. Minden esetben ez az idő intervallum a figyelem felkeltési szakasz. Az emberek ekkor még nem az információ hasznosságát értékelik, csak azt, hogy szeretnék-e mélyebben megismerni, hogy aztán eldönthessék hatással lesz-e rájuk vagy sem. Más szavakkal: eldöntik, hogy megéri-e időt szánniuk az információ megismerésére.

Elköteleződés


A kezdeti 3-5 másodperc után következik a 4-7 másodperces szakasz, melyet az emberek arra használnak, hogy eldöntsék képesek-e megérteni annyira az adott anyagot, hogy megéri tovább fáradozniuk az információ tanulmányozásával. Ez a kapcsolat kezdetének az elköteleződési fázisa.

Ezen a ponton az információ minősítése átalakul az "érdekesnek tűnik"-ből a "hasznosnak tűnik" szakaszába.

Cselekvés


A harmadik szakasz 6-8 másodperc között zajlik, amikor is az emberek eldöntik, miként reagálnak a bemutatott információra. Ez a kapcsolat kezdetének cselekvési szakasza.

Az olyan anyagok melyek különböző cselekvésre késztető elemeket tartalmaznak, az elköteleződési szakaszt akár 10 vagy 15 másodpercre is elnyújthatják, mielőtt az agy döntési központja jelezné a tudatnak, hogy milyen cselekvésbe is kezdjen végül (például: mentse el az anyagot későbbre, olvassa el újra most azonnal, hogy megértse stb.).

Ezen a ponton Ön már eléggé lelassított ahhoz, hogy rendesen elolvassa az egyes bekezdéseket, fontos gondolatok és információk után kutatva, remélve, hogy olyasmit talál, amit a későbbiekben fel tud használni. Dönthet úgy is, hogy megéri elolvasni ezt a cikket, de nem most, így elteszi későbbre. Mindkét esetben valamilyen cselekvést fog végrehajtani a cikkben talált információk mélyebb megismerése érdekében.

Ezért ha meg akarja fogni látogatóit az Ön honlapja főoldalának vagy bármely más érkezési oldalának is figyelemfelkeltőnek, lebilincselőnek és cselekvésre késztetőnek kell lennie és mindezt 3-10 másodperces időtartamban egybesűrítve. Máskülönben - ebben az időhiánnyal küszködő világban - a legtöbb ember aligha fog az Ön weboldalára szánni 10 másodpercet, hacsak nem tudja biztosan, hogy az elé tárt információban valami igazán értékesre fog bukkanni.


Az első 3 másodperc


Amikor valaki találkozik egy információval a legtöbb reakció már az első három másodpercben lezajlik. Mit jelent ez az Ön számára, ha online üzletéből szeretne megélni? Mindössze három másodperce van arra, hogy megszerezze és megtartsa látogatója figyelmét és ki kell találnia, hogy tegye meg ezt anélkül, hogy látogatói rájönnének, hogy Ön bármit is tudatosan tesz velük.

Ezen 1-3, 4-7 és 7-10 másodperces idő intervallumok - figyelemfelkeltés, elköteleződés, cselekvés - hordozzák magukban a valódi tudományt a szuper attraktív honlapok és marketing anyagok mögött.
Ha Ön időt szán az "első benyomás" tökéletes megtervezésére és megvalósítására, akkor weboldala többi részén már a nyertesek nyugalmával dolgozhat.
Ha azonban nem fordít elég figyelmet az "érkezési" oldalak kialakítására, mert elhanyagolható apróságnak véli, könnyen előfordulhat, hogy nem lesz látogató, aki eljut weboldala belső részeibe, bármilyen tökéletesre is készítette el azt.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer