Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Hogyan készítsünk hatékony "call to action" elemeket?

Hogyan készítsünk hatékony "call to action" elemeket?

Tungler Andrea | 2009-02-23 19:00

A „call to action” (felszólítás cselekvésre) egy „kérés” weboldala látogatói felé, hogy tegyenek valamit.

Felkérheti a látogatót vásárlásra, kapcsolat felvételére, feliratkozásra, illetve bármire, ami megfelel az Ön céljainak.

A megfelelő call to action elemek megnövelik annak az esélyét, hogy a látogató megteszi, amire Ön kéri, amit más néven „konverziónak” nevezünk. Ez az elem lehet egy grafikus megjelenítésű „gomb”, vagy egy link szöveges üzenettel.

Megfogalmazás

  • Törekedjen következetes megfogalmazásra. A „Kapcsolat” és a „Kapcsolatfelvétel e-mailben” két különböző call to action.
  • Minden call to action tartalmazzon aktív igét: tanuljon, helyezze, továbbítsa, küldje stb.
  • A szöveges üzenet tartalmazzon valamilyen előnyt vagy pozitív eredményt: Szerezzen ingyenes előfizetést, Tegye hozzá megrendeléséhez, stb.
    Elhelyezés
  • A call to action elem legyen az oldal tartalmának logikus konklúziója.
  • Oda helyezze el a call to action gombot, ahová a látogató tekintete biztosan eljut az oldal pásztázása során.

Call to Action gomb

  • Úgy helyezze el, hogy első pillantásra látható legyen. Nyilvánvalónak kell lennie még akkor is, ha a képernyőtől olyan messzire távolodik el, hogy már nem tudja elolvasni az oldal szövegét (a „másfél méteres” szabály).
  • Legyen következetes weboldala stíluselemeit illetően. Az adott oldal színeit, betűtípusait és az oldal témáját építse be a call to action gombokba. Ha a weboldalon mindenhol ugyanazokat a call to action elemeket használja, az emberek azonnal fel fogják ismerni, hogy az adott forma call to action funkciót takar. Az ismétlés megerősíti a tanulást.
  • A gombok „emelkedjenek ki”. Ideális esetben a grafikus megjelenítésű call to action gombok háromdimenziós effektusokat alkalmaznak, melyek révén a gombok vizuálisan kiemelkednek az oldal felületéből.
  • Legyen ízléses. A letisztult és professzionális megjelenésű weboldalak hitelességet sugároznak, és magasabb konverziós arányt biztosítanak.
    Az alábbi Amazon.com gombok a grafikus megjelenítésű call to action design jó példái.

Call to Action elemek szöveges linkként

Ne hanyagolja el a szöveges linkekből álló call to action elemeket. Ha jó a szövegezésük és a megfelelő helyen vannak, éppolyan hatékonyak lehetnek, mint a grafikus call to action elemek.

  • Törekedjen az áttekinthetőségre. Ne tömje tele a környező szöveget túl sok, a figyelmet elterelő hivatkozással.
  • Használjon egyértelmű, könnyen olvasható betűtípusokat. Például használja az Arialt vagy a Verdana betűtípusokat. Ne használjon szokatlan betűtípusokat, amelyek csupán oda nem illő megjelenésükkel tűnnek ki.

A hatékonyság felmérése

Hogyan tudhatja meg, hogy a legmegfelelőbb call to action elemekkel rendelkezik? Sehogy.

De ha rendszeresen próbál ki új dolgokat, például, megfigyeli oldala forgalmát, vagy felhasználói tesztelést végez, jobban fog szerepelni, mint versenytársai. Próbáljon meg havonta pár órát rászánni a különböző call to action elemek és oldalelemek megismerésére azáltal, hogy leteszteli őket a Google Analytics vagy más hasonló, ingyenes eszköz segítségével.

A közvetlen felhasználói tesztelés megmutatja, mennyire könnyen találják meg az emberek a call to action elemeket, és mennyire értik meg azokat, amiket meglátnak. A forgalomra vonatkozó jelentések megmutatják, hogy egy adott call to action jobban működik-e mint egy másik.

A lényeg: Soha ne hagyja abba a tesztelést és a felhasználói visszajelzések gyűjtését.

Tungler Andrea, a Marketing4u cégvezetője használhatósági tanácsadó, aki több mint 5 éve foglalkozik a felhasználói magatartás tesztelésével weboldalak esetében. Kisvállalkozások részére speciális egyórás weboldal-áttekintést és tanácsadást ajánlunk mindössze 20.000,- forintért. Javítsa felhasználói élményét és weboldala eredményességét. További részletekért kattintson ide.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer