Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » A hatásos cím megfogalmazásának titka

A hatásos cím megfogalmazásának titka

Tungler Andrea | 2008-04-08 14:00

A gyengén megfogalmazott cím végzetes lehet az online marketing szempontjából.

Aki az interneten bonyolítja üzletét, jobban teszi, ha elsajátítja az alábbi címtípusok megfogalmazását – vagy hagyja kimúlni vállalkozását:

  • Érkezési oldal címei – nagyméretű szavak, amelyek az érkezési oldal (landing page) tetején láthatók,
  • Weboldal címei – a hiperlinkkel ellátott oldalak, amelyek a keresőoldalak találataiban megjelennek,
  • Pay-per-click (PPC, klikkelés alapú) hirdetések – a Google AdWords hirdetés első sora, valamint
  • Tárgy megnevezése e-mailes hirdetések esetén.

A potenciális ügyfelek, akiket több ezer marketing üzenettel bombáznak nap mint nap, csak azt a néhány címet fogják figyelemre méltatni, amelyek kitűnnek a sorból, és megragadják az érdeklődésüket. Ha pedig el is jutnak weboldala érkezési oldaláig, egy pillanat alatt távoznak, ha a főcím nem ragadja őket nyakon, és nem készteti őket arra, hogy tovább olvassanak. A kiváló címválasztás alapvető fontosságú.

A siker alapjai

Azok a címek, amelyek beválnak, csaknem mindig a következők körül forognak:

  1. Az olvasó saját érdeke, azaz mit nyerhet a látogató.
  2. Hírek, valami, amiről az olvasó eddig nem tudott.
  3. Kíváncsiság, valami, ami megszólítja az olvasó érdeklődő természetét.

Mindezek közül az olvasó saját érdekére való utalásnak van messze a legnagyobb hatása. Ehhez kapcsolódik még, hogy a cím legyen “tömör és egyszerű”. A kíváncsiság felkeltése önmagában, az első két elem nélkül valószínűleg nem elég egy hatásos címhez. A sikeres cím szinte minden esetben a felsorolt három tényező közül legalább egyet tartalmaz.

A cím funkciói

  1. A figyelem felkeltése,
  2. A célközönség megszólítása,
  3. Komplett üzenet eljuttatása, valamint
  4. Az olvasó továbbterelése a főszöveg felé.

Egy frappánsan szellemes címsor talán kielégítheti a szövegíró kreatív vágyait, de ha nem hordoz valódi üzenetet, aligha fogja elérni a célját. A szövegíró legfőbb feladata nem az, hogy kreatív legyen, hanem az, hogy értékesítsen.

Három kulcsfontosságú kérdés

Hogyan kezdjünk hozzá a cím megírásához? Érdemes feltenni magunknak három kérdést:

  1. Ki a vásárló, akit a hirdetéssel megcélzunk?
  2. Melyek a termék vagy szolgáltatás legfőbb jellemzői?
  3. Miért fog a vásárló a termék vagy szolgáltatás mellett dönteni – mely jellemzők lehetnek a legfontosabbak?

Ha megválaszolta a 3. kérdést, akkor már rendelkezik is legfőbb értékesítési ajánlatával. Most az a feladat, hogy ezt a lehető legegyértelműbb, legmegragadóbb és legérdekesebb módon fogalmazza meg. A szövegírással kapcsolatban fentebb javasolt könyvek még számos javaslatot hoznak a témával kapcsolatban.

Középpontban a vásárló

Ne feledje, hogy a vásárlóknak, és nem önmagának szeretne értékesíteni. Az a cím, ami Önnek – vagy felettesének – tetszik, egyáltalán nem biztos, hogy a vásárlói számára is a legvonzóbb lesz. Találjon olyan bizalmasokat, akiknek ötleteit elmondhatja, és segítségükkel tökéletesítheti azokat.

Írjon egy-két tucat címváltozatot, aztán aludjon rájuk egyet. Másnap válassza ki a leghatásosabbakat, és fejlessze tovább őket. A többit se dobja a papírkosárba – a kiselejtezett címek alcímekként még szerepelhetnek az értékesítési anyagban.

Tesztelni, tesztelni, tesztelni

Tesztelje le a végső változatokat. A Google AdWords kínál egy olyan tesztelési lehetőséget, amellyel leellenőrizheti, melyik éri el a legjobb kattintási és konverziós arányt. Több eltérő cím tesztelése a leghatékonyabb módszer, amivel az érkezési oldalak konverziós arányai javíthatók.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer