Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Ne vesztegesse az időt - csak 5 másodperce van!

Ne vesztegesse az időt - csak 5 másodperce van!

Tungler Andrea | 2009-03-31 00:00

Mi fut át a látogató agyán amikor letölt egy weboldalt? Az első öt másodperc kulcsfontosságú – ennyi idő telik el a döntésig: menni vagy maradni. Lássuk, mi határozza meg a döntést!

1. másodperc – Az első benyomások

Az első benyomás mindent meghatároz. Mi az első letöltődő kép? A fejlécen az embléma? A címsor? A hirdetések?
A letöltés végére a látogató akaratlanul is, de a megjelenés alapján skatulyázza be a honlapot. Az átlagos, a webdesign lényegéről és gyakorlati megoldásairól semmit sem tudó internetező is kiválóan ítéli meg, hogy mely oldalak gyengébbek ezen a téren. Minél rosszabb a honlap megítélése, annál kisebb a látogató bizalma. Érthető módon előítélet születik: ha a weboldal igénytelen, biztos igénytelen a kínált termék vagy szolgáltatás is. Ilyen esetekben az első benyomás gyakran egyben az utolsó is.

2. másodperc – Meghatározás

Nagy kérdés: Ki Ön és mivel foglalkozik? A látogatónak tudnia kell, hogy a honlap milyen céllal jött létre, és miben különbözik a többi, hozzá hasonlótól. A kezdőoldalnak így nem csupán az eladni kívánt terméket kell bemutatnia, hanem egyedi értéket is közvetítenie kell. Mivel a látogatók bárhonnan érkezhetnek, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni a hátsó kapukat sem (pl. termék és kategória gyűjtőoldalak). Fontos, hogy a weboldal minden oldalon megjelenő fejléce közvetítse a csak arra a honlapra jellemző egyedi értéket.

3. másodperc – Relevancia, avagy tartalmi elemek

A következő lényeges momentum, hogy a látogató megtalálja a keresett tartalmi elemeket. Fellelhető-e az oldalon az a gondolat, dolog, tárgy, amiért ide érkezett? Az internetező – akár a Google-ről akár más weboldalról érkezett -, azt reméli, hogy a talált oldal beváltja a hozzá fűzött reményeket: azaz, ha valaki azt írja be a keresőbe, hogy „ínyenc kávé”, akkor a talált weboldalon erre vonatkozó szöveget vagy képet keres.

4. másodperc – Csali

A látogató megérkezett a weboldalra, kezdi átlátni. Mi a csali, ami itt tartja? A látogató típusától függően mindenkinek más és más. Néhányan kedvezményeket keresnek, számukra az „ingyenes szállítás” vagy a „10% kedvezmény csak ma” feliratok lehetnek vonzóak. Mások érzelmi kötődést várnak, rájuk a képek, a sugallt életstílus van nagy hatással. Ők azok, akik szinte azonnal elképzelik magukat a termék használata közben, számukra fontos, hogy igényeiket megértsék.

5. másodperc – Cselekvés

A látogató felteszi magának a kérdést: Most mit csináljak? Sikerült a figyelmet ilyen hosszan (igaz, csupán négy másodpercre) fenntartani – most cselekvésre kell ösztönözni az internetezőt. Ezen a ponton határozottan kell irányítani a látogatót – egyértelművé kell tenni, hogy mit kell tennie. Ne legyen kérdéses, hogy merre induljon tovább.

A jó hír, hogy látogatója eljutott eddig a pontig. A rossz hír, hogy a következő oldalon minden kezdődik előröl: Tartalmi elemek > Csali > Cselekvés

Valóban csak öt másodperc áll rendelkezésre, hogy a weboldal megfogja és megtartsa látogatóit? Természetesen, mivel minden internetező más és más, ez csupán egy elképzelt forgatókönyv. Egy dolog azonban közös az összes látogatóban: nem szíven töltik az idejüket hiteltelen weboldalak olvasásával – van jobb dolguk is!



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer