Főoldal » Szakcikkek » E-mail marketing szakcikkek » E-mailek 2009-ben

E-mailek 2009-ben

Tungler Andrea | 2009-01-12 14:00

Önnek mihez lenne inkább kedve? Négy nagy autógumit cipelni hegynek felfelé vagy napozni a tengerparton Bora Borán?

Igazán kíváncsi lennék, választotta-e valaki a cipekedést... Biztos, hogy a döntést az agyunkban legelőször felvillanó két kép befolyásolta. Az első benyomás vezérelte a végső választást.

Az e-mail marketingben az első benyomás ugyanilyen lényeges.

2009 a marketing és hirdetési költségek csökkentésének éve lesz. Az e-mail marketingben ezeregy különböző területen lehet fejleszteni és pénzt költeni – többek között: küldési technikák, tervezés és design, piacfelosztási stratégia. A beruházási döntés igen lényeges: hogyan térül meg legjobban a befektetett összeg? Mi a legjobb döntés?

Az e-mail hirdetési kampányok eredményessége 2009-ben egy dolgon fog múlni: az első benyomáson. Furcsán hangzik, mégis igaz. Egyre több szolgáltató bízik az internet lehetőségeiben és ezért választja az e-mailes hirdetést, így a fogyasztók által kapott e-mailek száma is folyamatosan növekszik. Ahol sok e-mail van a postafiókban, ott az első pillanatnak nagy szerepe van.

Az eredményességhez, a pozitív első benyomáshoz három fontos szempontot kell figyelembe venni:

Kézbesíthetőség
Ha az e-mail nem jut el a címzett postafiókjába, nem is tud jó benyomást tenni a potenciális fogyasztóra. Az e-mail kampányba fektetett összeg megtérülési rátája akkor lesz magas, ha az e-mail kézbesíthető a célzott postafiókba.

A „tárgy” mező
A fogyasztóra gyakorolt első benyomás az e-mail „tárgy” rovatába írt szöveg. Különösen, ha az e-mailt először mobiltelefonon olvassák, a tárgy mező tartalma gyakran az egyetlen mód, hogy a fogyasztó döntését befolyásolni lehessen. A címzett ez alapján dönt, hogy az e-mail számára lényeges vagy sem, kinyissa és elolvassa-e azt?

Az üdvözlés folyamata
Az üdvözlő e-mail az első ilyen jellegű kapcsolatfelvétel a szolgáltató és az ügyfél között. Ha a szolgáltató az új feliratkozóknak nem küld üdvözlő e-mailt (itt nem a feliratkozás visszaigazolását jelző weboldalra gondolunk!) akkor vásárlókat veszít.

Az e-mailben érkező hirdetések hatékonysága azon múlik, hogy a szolgáltató képes-e áttörni a rengeteg e-mail okozta összevisszaságon, és erős kapcsolatot létesíteni a fogadó féllel. Ha a szűkös költségvetés csupán három területen enged meg anyagi beruházást, akkor legyen ez a kézbesíthetőség, a tárgy mező és az üdvözlő e-mail fejlesztése.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer