Főoldal » Szakcikkek » E-mail marketing szakcikkek » 10 e-mail marketing ötlet 2008-ra

10 e-mail marketing ötlet 2008-ra

Tungler Andrea | 2008-02-05 13:00

avagy hogyan teheti hatékonyabbá e-mail marketing tevékenységét az új évben

Nem kell ahhoz új év, hogy célokat tűzzünk ki, vagy új dolgokat próbáljunk ki; ezt egész évben megtehetjük. Az év kezdete azonban valamiért mégis segíti a tiszta gondolkodást és kreativitást. Kicsit olyan, mintha benyomnánk a ’reset’ gombot, és mindent elölről kezdenénk.

Tehát egy újabb év e-mail marketing tevékenységére készülve mi az, amit jobban vagy másként szeretne végezni? Hogyan javíthatná a hatékonyságot, hogy egy év múlva visszatekintve elmondhassa – „2008 nagyszerű év volt az e-mail marketing szempontjából”?

Íme 10 ötlet, melyekkel e-mail marketinges programját minden korábbinál hatásosabbá teheti.

1. Vezessen kommunikációs naptárt – Idén tervezzen előre. Üljön le egy naptárral minden negyedévben, és tekintse át mindazt, ami az adott időszakban várható. Gondolja végig, milyen céljai vannak, és hogyan szeretné termékeit, szolgáltatásait, eseményeit és szervezetét népszerűsíteni e-maileken és más lehetséges kommunikációs eszközökön keresztül.

2. Írja meg az e-maileket előre – Az év bizonyos időszakai zsúfoltabbak az átlagosnál? Amikor sok a tennivalója, nehéz elegendő időt és energiát szánni az igazán kitűnő marketing e-mailek megírására. Megoldást jelent erre, ha az e-mailek egy részét megírja az év nyugodtabb időszakaiban. Ha jó előre tervezett, tudja, hogy mire lesz szüksége. Még azt is meghatározhatja, mely napokon és hány órakor fogja elküldeni az e-maileket, így később egyáltalán nem kell ezzel foglalkoznia.

3. Frissítse e-mailjei megjelenését és tartalmát – Hogyan tarthatja meg e-mailes kommunikációja frissességét? Álljon meg egy pillanatra, és nézze meg, mit is készül elküldeni. Gondolja át, milyen új kreatív elemekkel bővíthetné hírlevelét, hogy még érdekesebb legyen. Ötletekre van szüksége? Tekintsen bele saját területe vagy akár más iparágak hasonló célú e-mailjeibe, és tanuljon az ott látottakból.

4. Fiatalítsa meg e-mailjeit – Ugyanazokat a hírleveleket és reklámokat küldözgeti évek óta? Miért ne változtatna rajtuk? Válasszon új felépítést, vagy kicsit alakítson a tartalmon. Keressen új képeket. Ha megvan az új arculat és érzés, küldje el az új hírlevelet a következő tárggyal: Vadonatúj hírlevelünk. Fogadni mernék, hogy abban a hónapban többen fogják megnyitni az e-mailjeit. Az emberek elolvassák majd üzeneteit, hogy lássák, mi az újdonság, ezért tegyen meg mindent, hogy ne csalódjanak (és azután se feledkezzen meg erről hónapról-hónapra).

5. Mérje le erőfeszítései hatását – Sok olyan e-mail-marketingessel beszélek, akik esküsznek az e-mailes marketing hatásosságára – tudják, hogy hasznos ez az eszköz, de nem mérik a hatását. Rajzoljon egy táblázatot, amelyben feltünteti az összes e-mail kampányát, a rájuk fordított időt, az alkalmazott különleges ajánlatokat vagy taktikákat, a velük járó költségeket, és az e-mailek eredményeit. Ezek az adatok segítenek mérni a befektetett idő és pénz megtérülésének mértékét, és azt is megállapíthatja, mely taktikák vagy speciális ajánlatok bizonyultak a legsikeresebbnek.

6. Figyeljen oda olvasóira – Minden lehetőséget ragadjon meg arra, hogy tanuljon olvasóitól. Adjon nekik elegendő lehetőséget, hogy visszajelzéseket adhassanak az erre szolgáló e-mail cím feltüntetésével, és bátorítsa őket, hogy mondják el a véleményüket. Bíztassa őket, hogy mondják el, milyen témákról olvasnának szívesen, és mi az, ami tetszik – vagy éppen nem tetszik – nekik e-mailes kommunikációjában. Ha igazán hasznos visszajelzéseket szeretne kapni, erre az egyik legjobb módszer a felmérés lefolytatása. Az így kapott információk révén jobban megismerheti célközönségét, és a megfelelő tartalmakat nyújthatja számukra.

7. Ossza fel e-mailes listáját – Ez a tanács azoknak szól, akikben időnként felmerül a gondolat – „Fel kellene osztanom a címlistámat!” – azonban soha nem teszik meg. Tudom, hogy ez időt és energiát igényel, azonban be fogja látni, hogy érdemes volt. Például válassza külön vásárlóit/ügyfeleit potenciális vásárlóitól/ügyfeleitől, és a két csoporttal külön kommunikáljon. Annak érdekében, hogy megkönnyítse saját dolgát, jelölje meg a különböző kategóriákat a feliratkozási lapon, hogy az emberek a megfelelő listához csatlakozhassanak (például a potenciális ügyfelek a „Szeretnék több információt kapni szolgáltatásaikról” mezőt fogják bejelölni).

8. Fokozza tovább a levelek személyes jellegét – Valószínűleg a legtöbben személyes üdvözléssel nyitják e-mailjeiket (ha eddig nem tette, itt az idő, hogy elkezdje). Foglaljon további személyes elemeket leveleibe. Ilyen lehet az adott személy által legutóbb vásárolt termék neve, az utoljára nyújtott szolgáltatás vagy egy olyan rendezvény, amin nemrégiben részt vettek. A marketing tanulmányok következetesen azt mutatják, hogy a több „személyes” információt tartalmazó e-mailek sikeresebbek.

9. Frissítse üdvözlő e-mailjét – Ez az első e-mail, amit olvasói Öntől kapnak, miután feliratkoztak hírlevelére. Itt foglalhatja össze mindazt a nagyszerű dolgot, amit számukra kínál. Gondoskodjon róla, hogy az e-mail tükrözze vállalatát vagy szervezetét a külső megjelenéstől (logo, színek, betűtípusok) az alkalmazott stílusig. Végül tegye mindezt személyessé aláírásával és esetleg fotójával. Ne feledje, ezzel az üzenettel alakítja ki az első benyomást!

10. Tágítsa ki a horizontot – Ajánlja fel egyik kollégájának, hogy írásokat nyújt az általa szerkesztett hírlevélhez, és kérje fel, hogy ő is tegye ugyanezt. Válasszon valakit, aki szakértő az olvasóit érdeklő területen, még ha az nem is kapcsolódik az Ön tevékenységéhez. Ez Önnek és kollégájának is friss anyagokat jelent, és egymás listáihoz is hozzáférhetnek. A címlistája feliratkozási oldalához vezető link mindenképpen hasznos lehet!

Vannak további ötletei?  Ossza meg másokkal, hogyan készül megnövelni e-mail marketing tevékenysége hatékonyságát az év során.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer