Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Milyen tartalomért fizetünk szívesen a neten?

Milyen tartalomért fizetünk szívesen a neten?

Tungler Andrea | 2010-09-29 14:00

Mióta internet létezik - nagyjából 40 éve- azóta tartalmának jelentős része ingyenesen elérhető. És ez még napjainkban is érvényes.

Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a fizetős tartalmak az internet világának legdinamikusabban fejlődő üzletágává váltak: 2009-ben csak az Egyesült Államokban 15 milliárd USD bevételt hoztak.
Szakértők, bloggerek, publicisták és tartalomszerkesztők ezrei teszik fel ugyanazt a kérdést: Ha az interneten ilyen sok az ingyenes tartalom, milyen adatokért és információkért hajlandóak az emberek fizetni?

Az alábbi alapelvek, iránymutatások segítenek megérteni, hogy a felhasználók milyen tartalomért adnak ki pénzt.

1. Egyedi és exkluzív adatok

A legfontosabb, hogy a felhasználók olyan tartalomért fognak fizetni, amit ingyenesen sehol máshol nem kaphatnak meg. A sikeres honlapok működtetői között az adott téma elismert szakértői találhatóak meg: nekik olyan információforrásaik, háttértudásuk van, amivel értékes tartalmat tudnak létrehozni és ezáltal folyamatosan fenntartják versenyelőnyüket.

2. Jólét és siker ígérete

Sok fizetős oldal témája a pénzcsinálás. Ezek között vannak befektetések, üzleti lehetőségek vagy akár szerencsejáték is.

3. Megbízható adatok

Az internetes tartalmat mindig szűrni kell: mi az, ami friss adat, mi az, ami biztosan igaz. Ez bonyolult és időrabló tevékenység. Üzletembereknek és vállalkozásoknak általában gyorsan kell friss és megbízható információ, így boldogan költenek rá.

4. Időnyerés

A világhálón információt keresni sok időt igényel. Az emberek olyan adatokért hajlandóak fizetni, amely életüket könnyebbé teszi és időt spórol nekik. A jó időben érkező hasznos információra az üzletemberek hajlandóak pénzt áldozni – különösen, ha a költségeket cégük állja.

5. Spórolás vagy kockázatcsökkentés

Annak az információnak az értéke, amivel az emberek időt vagy pénzt spórolhatnak, esetleg üzleti kockázataikat csökkenthetik, összegszerűen meghatározható. Az ilyen adatok pontossága igen lényeges, így ezeket megbízható forrásból kell beszerezni.

6. Összegyűjtött adatok

Az időnyeréshez hasonlóan az is pénzt érhet, ha sok, különböző forrásból beszerezhető adatot összegyűjtve, egy helyen kap meg a felhasználó. A legtöbb hagyományos, offline adattár ezért az interneten fizetős tartalommal jelenik meg.

7. Kisvállalkozások segítése

Kisvállalkozásoknak különösen hasznos lehet, ha hasonló helyzetben lévő cégektől kaphatnak praktikus tanácsokat Tanulhatnak mások tapasztalataiból, ezzel az üzlet két legfontosabb tényezőjével, az idővel és a pénzzel is spórolhatnak. Az így szerzett információ általában sokkal hasznosabb, mint a különböző szövetségek és szervezetek által nyújtott adatok.

8. Könyvtár-szolgáltatás

Az előre elkészített dokumentumokat, sablonokat és terveket tartalmazó könyvtár-jellegű oldalak a tanárok, üzletemberek és különböző hobbik kedvelőinek lehetnek hasznosak.

9. Közösségformálás

Az online birodalomba belépő tartalomszolgáltatók gyakran alábecsülik azt az értéket, amit az embereknek a közösséghez tartozás jelent. A különleges érdeklődési körrel rendelkező emberek igen fontosnak érzik, hogy erről beszélhessenek, megoszthassák élményeiket más, ugyanezért rajongó emberekkel. Ők akár fizetni is hajlandóak azért, hogy egy közösséghez tartozzanak.

10. Multimédiás tartalom

A nyomtatott sajtó lehetőségei behatároltak: az interneté nem. Itt nagyobb a szabadság és a változatosság is. A videó- és hangfelvételek értéke nagyobb, így sok weboldalon ezekért fizetni kell, míg az írott információ ingyenes.

11. Celeb-faktor

A hírességek, avagy egy adott szakma, érdeklődési kör„nagy nevei” is képviselhetnek értéket. Az értékes ismert emberek száma korlátozott, így az ilyen weboldalak nem másolhatóak. Az irány a hagyományos rajongói klubok kiterjesztése, de a világhálón sok apró tudományág szakértője is „celebbé” válik.

12. Felnőtt tartalom

Az internet fizetős részének túlnyomó többsége felnőtt tartalom: az összes, ilyen jellegű bevétel egyharmada innen származik. Annak ellenére, hogy felnőtt tartalmat is egyre nagyobb mennyiségben lehet ingyenesen találni, még mindig sokan készek fizetni érte.
Ennek a szektornak is megvannak a maga sajátos trendjei, vevői motivációi és felhasználó-toborzási technikái.

13. Oktatóanyagok

A világháló ideális felülete az interaktív oktatóanyagoknak. A tanórák anyagát vagy szakaszosan küldik el a tanfolyam résztvevőinek, vagy mindenki egyszerre kapja meg, és saját tempójában haladva végez vele. Az online oktatás piaca igen gyorsan növekszik.

14. Egészséges életmód

Egészséges életmóddal, fitnesszel, sporttal, fogyókúrával foglalkozó oldalak népszerűsége nem csökken. Az ilyen honlapok tagsága úgy változik, akár az edzőtermek látogatói: sokan csatlakoznak, majd néhány lelkes hónap után, a divat változásával együtt ők is továbbállnak.

15. Személyes problémák és betegségek kezelése

A problémákat másokkal megosztani hasznos lehet. Ingyenes fórumok és weblapok is nyújthatnak tanácsot, de az ilyen segítség haszna, az információ helyessége mindig megkérdőjelezhető. Így a megbízható szakértők számára megmaradt a piac: az egyedi problémákkal küzdők, speciális betegségekben szenvedők a precíz kezelésre hajlandók pénzt költeni.

16. Exkluzivitás

Az emberek fizetnek az exkluzivitásért! Örömet okoz mások számára megszerezhetetlen információkhoz hozzájutni, kapcsolatba lépni elérhetetlennek tűnő emberekkel. Hasonló a jelenség, mint a világ kis taglétszámú, zártkörű klubjainál.

17. Érzelmi hatás

Csak néhány honlapnak sikerül látogatóik érzelmeire, lelkiismeretére hatni. A felállás egyszerű: a látogatók vagy fizetnek, vagy az oldal anyagilag ellehetetlenül és megszűnik.
Ilyen esetekben a weboldal üzemeltetője, vagy a fórum kezelője csak ritkán és kevés haszonra számíthat. A fő célkitűzés az, hogy az értékes tartalomért cserébe az emberek is adjanak valamit.


Minden digitalizált tartalom (könyvek, folyóiratok, újságok, hírlevelek, zenék és filmek) sorsa az, hogy elkezd terjedni a világhálón. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatóknak alaposan át kell gondolniuk, milyen adatokat tudnak fizetős tartalommá tenni. Az anyagi haszonhoz az ingyenesen elérhető tartalomnál jóval értékesebb információkat kell biztosítani.

A fenti irányvonalak segíthetnek megtalálni azt az egyedi értéket, amire az emberek hajlandóak lesznek pénzt költeni.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer