Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Hogyan profitálhatunk látogatóinkból?

Hogyan profitálhatunk látogatóinkból?

Tungler Andrea | 2010-02-24 15:00

Nem elég egy profi honlap, ha nincs elég látogatónk. Nem elég a sok látogató, ha nem teljesítik céljainkat.
Szerencsére a látogatóinkból számos módon profitálhatunk.

 

Minden honlapon más jelenthet konverziót:

Konverzió akkor történik, amikor egy látogató elér egy célt, tehát megnyit egy a tulajdonos szemszögéből értékes aloldalt a honlapunkon.

 

  • Vásárlás, megrendelés, ajánlatkérés,
  • Regisztrálás vagy feliratkozás (pl. feliratkozás egy hírlevélre),
  • Egy fájl letöltése (pl. prospektus, szoftver próbaverziója, stb.),
  • Egy konkrét oldal megtekintése a honlapon (pl. elérhetőségek).


3 lépés a magasabb konverziós ráta eléréséhez:


Első lépés: Határozzuk meg céljainkat

Ha honlapunkkal nincs célunk, akkor nehéz lesz bármit is elérnünk vele. Több ügyfelet szeretnénk? Több ajánlatkérést várunk? Jó lenne több olvasó a blogunkon?
Fontos, hogy megvalósítható célokat tűzzünk ki. Úgy kell átalakítanunk honlapunkat, hogy elérje céljainkat, vagy a céljainkat kell a weblapunk jelenlegi képességeihez igazítanunk.


Második lépés: Alakítsuk látogatóinkat ügyfelekké

Honlapunk, weblapunk készítésekor figyeljünk rá, hogy minden elem céljaink elérését szolgálja.

Navigáció

Honlapunk látogatói sajnos nem kérnek azonnal ajánlatot és nem is vásárolnak rögtön. Számos oldalt végignéznek honlapunkon, míg eldöntik, hogy felvegyék-e velünk a kapcsolatot. A holnap tulajdonosaként ezeken a lépéseken kell látogatóinkat végigvezetni olyan gyorsan és könnyedén, amennyire csak lehetséges. Fontos a webhelyen történő könnyű tájékozódás, hiszen segíti a felhasználókat a keresett információ gyors megtalálásában. A navigáció kiemelkedő jelentőséggel bír, így fordítsunk rá nagyobb figyelmet honlapkészítéskor.

Mi lehet egy ügyfél ideális útvonala?

  • Nyitóoldal → Szolgáltatások → Konkrét szolgáltatás → ajánlatkérés
  • Blog → Egyéni blogbejegyzés → feliratkozás a blogra
  • Nyitóoldal – termékkategóriák – konkrét termék - megrendelés

Fontos, hogy látogatóinkat célirányosan terelgessük, de egyszerűen le is kell tudni térniük erről az útról, hogy más információkat is megtaláljanak a honlapon.

Tartalom és webdesign

Két féle képen irányíthatjuk a forgalmat: webdesign elemekkel és tartalommal. Számos webdesign eszközzel, oldalkialakítással és képekkel vezethetjük látogatóinkat olyan gombokhoz vagy linkekhez, melyek az optimális útvonalon tartják őket.

Biztosítsunk kellő mennyiségű és minőségű tartalmat, tegyük látogatóinkat érdeklődővé és ösztönözzük őket folyamatosan a továbbolvasásra.


Harmadik lépés: Tartsuk magunkhoz közel a látogatóinkat

Még egy nagyszerű webdesignnal, kiváló tartalommal és tiszta munkafolyamattal sem biztos, hogy elérjük, hogy minden látogatón ajánlatot kérjen, vagy felvegye velünk a kapcsolatot. Ezekről a látogatónkról se mondjunk le! Őket más jellegű módszerekkel szerezhetjük meg:

E-mail hírlevelek

Az e-mail marketing kiváló lehetőséget ad arra, hogy üzeneteinket rendkívül alacsony költségen tudjuk eljuttatni azok számára, akik kifejezték érdeklődésüket cégünk termékei (vagy szolgáltatásai) iránt.

RSS

Az RSS egy egyszerűsített hírközlési forma, melyet gyakran frissülő honlapok (többek között blogok és portálok) használnak, az oldalon megjelenő új tartalom (cikkek, bejegyzések) rövid összefoglalójának terjesztésére.

Twitter/ Facebook

A Twitteren és a Facebookon keresztül weboldalunk látogatóival sokkal személyesebb kapcsolatba kerülhetünk. Már több mint 750 ezer magyarországi felhasználója van a közösségi hálózatnak. Ne felejtsük el közzétenni Facebook profilunk linkjét honlapunk minden oldalán.

A teljes konverziós kép

Honlapunk egyre jobb kiaknázása, illetve a konverziók növelése odafigyelést és kitartást igénylő folyamat. Rendszeresen elemezzük honlapunk látogatottsági statisztikáit, hogy javíthassuk oldalaink hatékonyságán.

Ha konkrét célokat tűzünk ki és reális útvonalat határozunk meg céljaink eléréséhez, vessünk be néhány fenti módszert és figyeljük meg, ahogy honlapunk a legértékesebb marketing eszközünkké válik.

Ha elakadna, vegye fel velünk a kapcsolatot a 06 30 456 8182-es telefonszámon vagy e-mailen. Átbeszéljük a honlapjával szemben támasztott igényeit és kéréseit – mindenfajta megrendelési kötelezettség nélkül.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer