Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Honlapfejlesztés válság idején?

Honlapfejlesztés válság idején?

Tungler Andrea | 2009-10-13 22:50

Tagadhatatlan: nehéz idők járnak, a vállalkozások folyamatosan keresik a túlélés lehetőségeit. Ilyenkor az árcsökkentés nem feltétlenül a legjobb módszer; gyakran több gondot okoz mint amenyi hasznot hajt. Jó megoldás azonban az ügyfelekkel való kiemelt bánásmód, mert manapság a versenytársak közül ezzel lehet a legkönnyebben kitűnni…

Tény az is, hogy az üzleti sikerek színtere ma a világháló. Ez a két tényező egyben azt is jelenti, hogy a mai zord világban való helytálláshoz a felhasználóbarát kialakítás fontosabb mint valaha. De lehetséges-e alacsony költségek mellett létrehozni egy kiemelkedően jól használható weboldalt? Íme néhány jó tanács és költségkímélő ötlet a mostani, pénzszűkében lévő gazdasági állapotokra:

Üzletfelek és céljaik megismerése

Ki látogatja a weboldalt? Egyszerű kérdés, mégis meglepő, hogy milyen sokan nincsenek tisztában a válasszal. Online kérdőívek segítségével könnyen megismerhetőek a vevők. Az eredmény később tovább bontható, így egyszerű képet kapni a látogatókról.
Nem csak azt érdemes megtudni, hogy kik, hanem azt is, hogy miért látogatnak el a weboldalra. Mit remélnek, mit szeretnének elérni? Ha megismerjük elvárásaikat, akkor azt is le tudjuk ellenőrizni, hogy a weboldal teljesíti-e azokat. Ha pedig nem, akkor ezzel az értékes információval a weboldal fejlesztésére fordított erőket a vevők szükségleteinek kielegítésére tudjuk koncentrálni.

Navigáció és keresők ellenőrzése

Egy weboldalon két módszerrel találhatunk infomációt: böngészés és keresés. Hogyan működik ez a két funkció? Lehet, hogy ezen a téren itt az idő egy kis felhasználói tesztelésre és egyúttal állapotfelmérésre is!

A navigáció ellenőrzésekor érdemes figyelmet fordítani a tartalom szerkezetére és osztályozására. Érthető-e a felhasználók számára, vagy elvesznek a bonyolult belső rendszerben? Felhasználóbarát navigációt egy igen egyszerű módszerrel, a kártyarendezéssel lehet létrehozni, melyhez nem szükséges nagy és drága befektetés. Különböző automatizált eszközökkel alacsonyan tarthatóak a költségek: minimális külső segítséggel érhető el a legjobb eredmény.

A weboldal keresőmezője legyen jól felismerhető, minden oldalon ugyanott, a jobb felső sarokban helyezkedjen el. A keresőmotor kezelje jól a leggyakoribb félregépeléseket. Szerencsés, ha az eredmények logikai sorrendben jelennek meg. A jó háttérkereső jelentőségét nem szabad alábecsülni: a felhasználók minden kereséskor Google-szintű hatékonyságot várnak el.

Új funkció, vagy teljesen új webdesign?

Vajon egybeesik-e a tervezett átalakítás a felhasználók igényeivel? A változtatások előtt érdemes meggyőződni róla, hogy a felhasználóknak erre van-e szükségük és igényük. Talán szükségtelen említeni, de ha valamikor, akkor most méginkább ellenőrizni kell a fejlesztésekre fordított összegek megtérülését. A legjobb módszer ilyenkor a felhasználók megkérdezése.

A design kialakítása során legyen a felhasználókkal folytatott párbeszéd folyamatos: így biztosítható, hogy a fejlesztés jó irányba haladjon, és egybeessen az igényekkel is. Költséghatékony megoldás, ha a közönség egyszerű vázlatokat lát, és ezekről mond véleményt. Ezek a vázlatok akár egyszerű papírrajzok is lehetnek.
Erős a kísértés a tesztelés kihagyására és az új design mielőbbi beélesítésére. Fontos azonban tudni, hogy minél hamarabb vesszük észre a hibákat, annál könnyebb és olcsóbb azokat kijavítani.

Ingyenes keresőszavak és elemzések

A jól használható weboldal és a megfelelő keresőoptimalizálás kéz a kézben járnak. Ha a weboldal a célközönség igényeire szabott, akkor pontosan ismertek a keresett kifejezések is. A látogatók keresési szokásainak megismerését segíti a Google AdWords Keyword nevű alkalmazása, mely megmutatja, hogy az előző hónapban egy bizonyos URL-en milyen szavakra kerestek rá.
Egy másik értékes program az esztköztárba a Google Analytics, mely segítségével a honlap látogatottsági adatai elemezhetőek. Így a felhasználhatóbarát módosítások anyagi megtérülése kimutatható, és ezáltal a vállalkozás dolgozói között erősíthető a felhasználóközpontú gondolkodásmód.

Összefoglalás

Válság idején költségcsökkentés a cél; így, még ha nem is tűnik logikusnak, de a weboldal rendbetételéhez okos befektetésekre van szükség. Ez nem csupán lehetőséget biztosít a túlélésre, de majd a fellendülés kezdeti időszakában lépéselőnyt is jelent.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer