Főoldal » Szakcikkek » Keresőmarketing szakcikkek » A weboldal-átalakítások 8 legnagyobb keresőoptimalizálási hibája

A weboldal-átalakítások 8 legnagyobb keresőoptimalizálási hibája

Tungler Andrea | 2010-05-31 20:00

A weboldal átalakítása után a tulajdonosok részéről gyakori panasz, hogy csökken a honlap forgalma.

Valami ilyesmit hallani ilyenkor: „Nem szerettem a régi weboldalt, csúnya volt; és a design – mintha a múlt évszázadban járnánk. Az új arculat frenetikus, de a látogatók száma szinte nullára csökkent.” Ez a sóhaj a keresőoptimalizálásban jártas designer számára mindig meglepő – ha ugyanis a megbízók az átalakítás előtt kicsit a keresők működésével is foglalkoznának, akkor meg tudnák tartani forgalmuk jelentős részét.

Az alábbiakban az ilyen munkák során elkövetett 8 leggyakoribb hibát ismerhetjük meg. Természetesen ezeken kívül is lehetnek problémák, de ezek a legsúlyosabbak; kijavításuk nehézkes és drága.

1. Új domain-név

Gyakori döntés, hogy az új formához új domain-név szükséges. Arra azonban senki sem gondol, hogy a keresők a régi nevet már jól ismerik. Az új domain bejáratása – „megszerettetése” a keresőkkel – akár egy évig is eltarthat.

2. Átirányítás

A weboldal tervezői gyakran készítenek új oldalakat (ezzel együtt új URL-t is), de nem foglalkoznak a régi oldalak átirányításával. Ez minden kétséget kizárólag a legnagyobb hiba, amit el lehet követni. Egy régóta használt honlapon nagyon sok oldal kapcsolódik egymáshoz hivatkozásokkal – ha ezeket nem javítják és frissítik, akkor nem létező oldalakra fognak mutatni. A látogatók pedig nem szeretnek hibaüzeneteket olvasni.

3. Ismétlődések

Hacsak nem akadályozzuk meg, akkor a keresőmotorok tovább keresik és külön találatként jelzik a régi weblapot. Ez az új honlap elindítása után ismétlődésekhez és hatalmas káoszhoz vezet.

4. Flash-probléma

A korábbi, keresőszavakban gazdag weboldal helyett a fejlesztők látványos, flash-alkalmazásokban gazdag honlapot hoznak létre. Hogy mi ezzel a gond? A keresőmotorok még csak most tanulják a flash-oldalak olvasását – szomorú, de még van hova fejlődni ezen a téren. A flash-alapú oldalak másik nagy hibája, hogy csak egy URL-címük van, a kezdőlap. Amikor a látogató innen továbbkattint, akkor az URL változatlan marad, csupán a flash-film egy másik képkockájára érkezik. Ezek az oldalak a keresőmotorok számára általában „láthatatlanok”, a felhasználók sem tudják könyvjelzőként elmenteni, lehetetlen hivatkozni rájuk, vagy akár megosztani a Facebook oldalain.

5. Azok a szörnyű régi írások...

A fejlesztők szeretnek rendet rakni az átalakítás során, a takarítással pedig együtt jár a lomtalanítás is. Rengeteg régi, elavult tartalomtól szabadulnak meg, köztük olyan írásoktól is, melyekre sok külső hivatkozás mutat, így mérhető forgalmat hoznak a weboldalnak. A keresők találati aránya így nem csak az eltüntetett keresőszavakra, de általában az egész weblapra jelentősen lecsökken. No lám.

6. Rossz URL

A programozók szeretik használni a tartalomkezelő rendszerek (Content Management System, CMS) által létrehozott címeket, mint például: www.mioldalunk.com?pid=123&cid=876&orszag=1nyelv=hu. Nem értik, hogy egy kulcsszavakban gazdag URL (mint például:www.mioldalunk.com/termek/termeknev) jobb helyezést eredményez a keresőkben. Az előbbi címsor kevésbé informatív: így, ha meg is jelenik a keresés eredményei között, akkor is ritkábban kattintanak rá, mint a második, önmagáért beszélő címre.

7. Rossz címsor

A fejlesztők olyan új tartalomkezelő rendszert hoznak létre, mely az új oldal működéséhez illeszkedik. Ezzel azonban nehézkessé válhat a legfontosabb dolog, a címsor megváltoztatása. Lényeges dolog: ezt és a kulcsszavakat mindig magunk határozzuk meg!

8. Hamar munka ritkán jó

A megbízók gyakran éppen azért veszítik el a keresőkben korábban kiharcolt előkelő helyüket, mert siettetik az internetes megjelenés változásait. Például, ha az átalakított weboldalnak új domain-nevet adunk, akkor érdemes a változtatást két lépcsőben megcsinálni. Először a régi oldalt helyezzük át az új domain-névre. Az új designt később, majd csak akkor vezessük be, ha már az első változás által okozott „vihar” elült.

Valóban sok vállalkozás követi el a fenti hibákat. Minden erőfeszítést megér a hibák elkerülése – ezzel ugyanis megőrizhető a keresőkben korábban elért helyezés.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer