Főoldal » Szakcikkek » Keresőmarketing szakcikkek » Hatékony kulcsszó választás

Hatékony kulcsszó választás

Tungler Andrea | 2007-11-25 19:00

A kulcsszó választás az egyik legalapvetőbb keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) tevékenység, ugyanakkor eléggé elhanyagolt terület. A testre szabott keresés, a social media és a Flash-en alkalmazott SEO valóban mind nagyon izgalmas témák, ám a megfelelő kulcsszavak nélkül a keresőoptimalizálási törekvések mind félresiklanak.


A kulcsszavak a SEO építőkövei.

Noha mára végérvényesen elmúltak azok az idők, amikor az előkelő besoroláshoz a kulcsszavak meta tagjeire volt mindössze szükség, maguk a kulcsszavak ma is a SEO legfontosabb elemeinek számítanak. Mindössze az alkalmazásuk változott meg. Ma már nem arról van szó, hogy a meta tagekbe vagy az oldal szövegébe besűrítünk száz kulcsszót, hogy elérjük a megfelelő rangsorolást.

A feladat: felfedni azokat a kulcsszavakat, amelyek a leginkább összefüggnek a tevékenységünkkel, és olyan módon felhasználni azokat, hogy célzott, minőségi forgalmat eredményezzenek weboldalunkon.

A kulcsszó választás

A kulcsszó választás leegyszerűsítve azt a gyakran nagyon fáradságos munkát takarja, melynek során megtudjuk, milyen kifejezésekkel keresnek az emberek, milyen gyakran teszik ezt, hányszor jelennek meg más weboldalak a keresés eredményeként, és melyek ezek. A kulcsszó választás stratégiai feladat, amely lehetővé teszi, hogy meghatározzuk, mely kereséseknek felel meg leginkább a weboldalunk és melyeknél várhatók sikeres találatok.

Ha mindezt elrontjuk, esélyünk sem lehet a keresőoldalak első találati oldalain  (Search Engine Results Page, SERP) való megjelenésre. Ha jól végezzük a dolgunkat, jelentősen nő az előkelő besorolás lehetősége.

Sikeres kulcsszó-meghatározás

Valószínűleg legalább 10-20 kulcsszót tudna kapásból felsorolni, amelyek Ön szerint kapcsolódnak a weboldalához. Azonban Ön esetleg egészen másként látja vállalkozását, mint ahogyan ügyfelei vagy az átlagemberek teszik.

Egy pénzügyi intézet joggal nevezi termékét "gépjármű-hitelnek”, de amikor valaki ilyen szolgáltatást keres, valószínűleg inkább az „autóhitel” elnevezést fogja használni. Lehet, hogy inkább „autóhitelek”-et (többes szám) keresnénk „autóhitel” (egyes szám) helyett. Ehhez hasonlóan sok más kifejezés, ami automatikusan az eszébe jut, esetleg túl tág jelentésű vagy túl széles körben használatos ahhoz, hogy a SEO során alkalmazható legyen.

A kulcsszóválasztó eszközök alapvető fontosságúak, ha tudni szeretnénk, mit is keresnek valójában az emberek. Ezek az eszközök általában a keresőoldalak kereséseinek adatait tartalmazzák legalább az elmúlt hónapra, gyakrabban azonban az elmúlt egy évre vonatkozóan. Lehetővé teszik számunkra, hogy megtudjuk, mely konkrét kifejezéseket keresték és milyen gyakran. Jellemzően azt is lehetővé teszik, hogy egy adott kifejezés bevitelével más kapcsolódó kifejezéseket is megkapjunk, köztük szinonimákat, variációkat, többes számú alakokat és elírásokat.

Ezek az adatok nem csak a keresések volumenére vonatkozóan szolgáltatnak adatokat, hanem sok közülük arról is információt nyújt, hogy az egyes kifejezések hány találatot eredményeznek. Ezt általában a verseny szintjének nevezik. Amennyiben minden egyéb tényező megegyezik, úgy egyes kulcsszavak esetében minél alacsonyabb a verseny szintje, annál jobb eséllyel érhetünk el jó rangsorolást.

A legjobb kulcsszavak a következő tulajdonságokkal bírnak:

  • Erős témabeli kapcsolódás a weboldalunkhoz: olyan kifejezések, amelyeket weboldalunk tartalma megerősít
  • Viszonylag magas keresési volumen: olyan kifejezések, amelyeket az emberek ténylegesen keresnek
  • Viszonylag alacsony verseny: olyan kifejezések, amelyekre kisszámú találat adódik

A fenti kritériumok követése nélkül valószínűleg az alábbi két forgatókönyv egyike fog bekövetkezni:
•  Nagyon népszerű – és kompetitív – kulcsszavakat választunk ki.  A kiválasztott kifejezések annyira széles körben elterjedtek, hogy milliónyi másik weboldal is versenyre kel értük. Nincs esélyünk a jó helyezés elérésére.
•   Nagyon szűk kört érdeklő kulcsszavakat választunk ki. Olyan kifejezéseket választunk, amelyek annyira konkrétak, hogy gyakorlatilag senki nem keresi őket.Az elért előkelő helyezés felesleges, hiszen senki nem látja.

Ha olyan kulcsszavakat választunk, amelyek megfelelnek a három fő követelménynek, exponenciálisan megnöveljük a találati oldalakon elért jó helyezések esélyeit.

Hasznos kulcsszóválasztó eszközök

Ahogy korábban már említettük, nem szabad stratégiai kutatás és a lehetőségek feltárása nélkül kulcsszavakat választani. Számos nagyon hasznos eszköz létezik, amelyekkel hatékonyan elvégezhető a kulcsszó-kutatás. Íme kettő azok közül, amelyeket én is használtam és kedvelek: KeywordDiscovery és Wordtracker. Mindkettő előfizethető rövidtávú használatra. Ugyanakkor, ha Ön még kezdőnek számít a SEO területén, egyszerűbb és költséghatékonyabb lehet, ha a sok ingyenes eszköz valamelyikét veszi igénybe.

A Google Adwords Keyword Tool nevű ingyenes programját érdemes kipróbálni, amely a kapcsolódó kifejezések hosszú listáját kínálja, és ötpontos rangsorolás alapján adja meg a keresési mennyiségeket.

Bármennyi időt is fordít a feladatra, a kulcsszó választás során megszerzett tudás minden keresőoptimalizálás próbálkozás esetében hatalmas értéket jelenthet.

Cikkünk második részében lépésről-lépésre bemutatjuk a kulcsszó-kutatási adatok elemzésének módszerét, hogy könnyebben hozhassa meg a fontos döntéseket a kulcsszavakkal kapcsolatban.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer