Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Hogyan lesz a látogatóból vevő?

Hogyan lesz a látogatóból vevő?

Tungler Andrea | 2009-05-14 13:00

Ha végighalad a helyi pláza folyosóin, minek alapján dönt egyik vagy másik üzlet mellett? Szigorúan az aktuális igényei a meghatározók, vagy ennél többről van szó? Abba az üzletbe tér be szívesebben, amelyik világos, levegős és hívogató, vagy amelyik sötét, szűk folyosói vannak és zsúfolt polcai? A kinézet bizony számít.

Tanulhatunk a szupermarketek példájából

A marketing specialistái évtizedek óta tanulmányozzák azoknak az embereknek a bevásárlási szokásait, akik különböző szupermarketekben vásárolnak. Ennek során mindenféle eszközöket alkalmaztak, a fókuszcsoportoktól a kedvezményt nyújtó kuponokig, hogy meghatározzák a hatékony módszereket. Az összegyűjtött adatok alapján az értékesítés szakemberei igazán tudják, mi az, ami beválik.

Például a szupermarket sorainak végén elhelyezett polcok kiemelten értékesnek számítanak az üzleten belül. A gyártók egyenesen fizetnek az áruházaknak vagy más ösztönző eszközöket alkalmaznak, hogy az általuk gyártott ketchup kerüljön a kiemelt polcokra. Az áruház többet értékesít, a gyártó többet ad el, nekünk pedig lesz egy üveg ketchup a hűtőnkben.

A marketing szakértői azt is tudják, hogy a szemmagasságban elhelyezett termékeket jobban veszik, mint az alsó polcokon találhatóakat, ezért a szemmagasságban lévő polcok is külön értéket képviselnek. Amikor legközelebb vásárolni megy, nézze meg, hol vannak a Coca-Cola üvegei. Szemmagasságban, hiszen a Coca-Cola jól ismeri az ezzel járó előnyöket, és kedvezőbb nagykereskedelmi árat kínál az áruházaknak, hogy megkapja a megfelelő polcokat.

A világítástól kezdve (lágy és természetes, akár fluoreszkáló is) a háttérben hallható zenéig (olyan dallamok, amelyek egy idős nagymamát sem zavarhatnak) minden azt a célt szolgálja, hogy a vevőt a vásárlásra csábítsa a szupermarketben, ékszerüzletben vagy bárhol, ahol elfogadják a bankkártyát (vagy épp a készpénzt).

Hogyan teheti weboldalát csábítóbbá

Az e-kereskedelem weboldalainál ugyanezeket a jól kipróbált alapelveket lehet alkalmazni. Ezekkel olyan online környezetet teremt, amely nem csupán felkínálja a látogatók által keresett termékeket, hanem kellemes élménnyel is gazdagítja őket. És tudja mit? Ha ez megvalósul, akkor a látogatók vevőkké konvertálásának aránya is megnövekszik – Ön pedig nagyobb hasznot realizálhat kevesebb idő alatt.
Akkor tehát, hogyan teheti weboldalát vonzóbbá, csábítóbbá és felhasználóbarátabbá?

Webdesign

Az első szabály elég egyszerű: ismerjük meg a vevőinket. Ha célcsoportunk a nyugdíjas korosztály, akkor ne fekete alapon lévő vörös motívumokkal próbáljuk megnyerni őket. Inkább valami pasztell, lágyabb színválasztás megfelelőbb. Viszont ha a 18-35 év közötti férfiakat veszünk célba honlapunkkal, akkor nyerő lehet a pirosa minta is. A színek megválasztása nagyon fontos.

A szöveget tegyünk mindenki által olvashatóvá. Ehhez 3 szempontot kell figyelembe venni: betűtípus, betűméret valamint a szöveg- és háttérszínek. Válasszunk egy könnyen olvasható betűtípust – Verdana vagy Arial legtöbbször megteszik
Mérlegeljük a betűméretet. Fontos, hogy a címsorok legalább 16 pontosak legyenek, de lehetnek akár 20 pontosak is. A 12 pontnál kisebb méretű betűket viszont jobb, ha elkerüljük.
Kritikus a betűszín és a háttérszín összehangolása a megfelelő kontraszt és láthatóság eléréséhez.

Oldalelrendezés és struktúra

A főoldal legyen egyszerű és vonzó. Egy túlzsúfolt főoldal túlterheltség érzetét kelti és a látogatót a virtuális kijárathoz tessékelheti… Felejtsük el egy pillanatra a művészi látványt és mindent, amit eddig tanultunk a nyomtatásra szánt anyagok designjáról. Egyszerű struktúra, megfelelő szövegezés, könnyű kezelhetőség, átlátható oldalelrendezés. Az interneten így segíthetjük elő elő, hogy látogatóink szívesen az oldalon maradjanak, böngésszenek és esetleg vásároljanak is.

Tartsa fenn a kapcsolatot a felhasználóival

Adjunk valamit ingyen! Számos honlapon találhatunk egy ingyenesen letölthető 10 oldalas beszámolót, amely pont annyi információt tartalmaz, hogy kedvet csináljon a terjedelmesebb méretű, fizetős tanulmány letöltéséhez.

A 10 oldalas kedvcsináló ösztönözheti potenciális vevőinket adataik megadására is. Az automatikus választ küldő rendszerek lehetővé teszik, hogy folyamatosan potenciális vevőink szeme előtt tartsuk cégünk nevét. Havi hírlevelekkel, heti rendszerességű tippekkel, napi horoszkópokkal, vagy egyéb hasznos információkkal láthatjuk el ügyfeleinket, hogy folyamatosan tudomásuk legyen cégünkről és honlapunk aktualitásairól. Ingyen adunk valamit annak reményében, hogy visszatérjenek és vásároljanak nálunk. A jó hírnév még a rideg, internetes kereskedelem világában is fontos.

Végszó

Feltűnő, kényelmes, nem túlzsúfolt, egyszerűen navigálható, könnyen olvasható és… valami ingyenes.
Nincsenek trükkök vagy titkok a konverziós ráta növelésére. Kérdezze meg Önmagát, hogy mit vár el egy üzlettől, ahova belép. Ezután fordítsa le kívánságait honlapja tulajdonságaira és békítse ki legakadékoskodóbb vevőt is. Elvégre a kibervilágban is mindig a vevőnek van igaza….



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer