Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Változtassa meg a már meglátogatott linkek színét

Változtassa meg a már meglátogatott linkek színét

Tungler Andrea | 2008-02-21 14:00

Az emberek összezavarodnak, és felesleges köröket futnak, amikor a weboldalon a már meglátogatott és új linkek azonos színnel szerepelnek. A navigációs zavar elkerülése érdekében válasszon két különböző színt a kétféle linkhez.

A legrégebbi használhatósági alapelv a navigációs design minden típusához, hogy a felhasználóknak meg kell mutatni, hol jártak már, hol vannak, és hová mehetnek (múlt, jelen, jövő). Ez a három bizonyos értelemben összefügg: a korábbi mozgások megfelelő ismerete segít felismerni, jelenleg hol tartunk, hiszen pillanatnyi helyzetünk az eddig megtett út végeredménye. Ugyanakkor, ha jól ismerjük korábbi és jelenlegi pozíciónkat, könnyebben el tudjuk azt is dönteni, hogy innen merre haladjunk tovább.

Az interneten a linkek jelentik a legfőbb eszközt a navigációs folyamatban. A felhasználók kihagyhatják azokat az oldalakat, amelyek a korábbi próbálkozásaik során nem bizonyultak hasznosnak. Más részről könnyebben felkereshetik azokat az oldalakat, amelyek segítették őket a múltban.
Ami a legfontosabb, ha a felhasználó tudja, mely oldalakat látogatott már meg, nem kell újra és újra feleslegesen ellátogatnia ugyanazokra az oldalakra.

Az egységes színű linkek ára

A hiperszövegek elmélete, az internet története, illetve a designra vonatkozó jelenlegi trendek mind arra mutatnak, hogy a már meglátogatott linkeket más színnel érdemes jelölni. Ezen kívül a felhasználói tesztelések során szerzett gyakorlati megfigyelések is komoly használhatósági problémákra mutattak rá olyan oldalak esetében, amelyek nem felelnek meg ennek a követelménynek.

Ha egy weboldal azonos színnel jelöli a meglátogatott és az új linkeket, akkor a felhasználók:

  • akaratlanul is ismételten meglátogatják ugyanazokat az oldalakat;
  • könnyebben eltévednek, mert nincsenek tisztában az egyes linkek jelentésével;
  • gyakran félreértik vagy figyelmen kívül hagyják két hasonló link közötti különbségeket, és nem biztosak benne, melyiket tekintették már meg; valamint
  • hamarabb feladják, mert kudarcélmény éri őket, amikor az oldal nem tükrözi addigi műveleteiket, tehát nem segíti őket a navigálásban.

Ha a már meglátogatott és még ismeretlen linkeket eltérő színekkel jelöljük, weboldalunk könnyebb navigálást tesz lehetővé, és ezzel növeli a felhasználók elégedettségét.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer