Főoldal » Szakcikkek » Keresőmarketing szakcikkek » Látogatottságnövelés egy jó linkstratégiával

Látogatottságnövelés egy jó linkstratégiával

Marketing4U | 2007-06-18 22:00

A keresők találati listáján elérhető helyezésünket nagyban befolyásolja az is, hogy hányan linkelik honlapunkat, és ezek a honlapok mennyire értékesek a kereső számára. A külső oldalak linkelésének a természetes módja, hogy oldalunk mások számára értékes információt tartalmaz, ezért hivatkoznak rá. Ez, valljuk meg, teljesen kiszámíthatatlan módszer. Szerencsére tudatosan is tervezhetjük linkstartégiánkat, ebben a cikkben pedig több ilyen technikát is bemutatunk.

1. Közvetlen linkcsere:

Térképezzük fel a célcsoportunk érdeklődési területeit, és vegyük fel az érdeklődési területeken üzemeltetett nagyobb portálok, honlapok tulajdonosaival a kapcsolatot. Kérdezzük meg, hogy lehetőség van-e egymás bannerjének  vagy szöveges linkjének az elhelyezésére a másik oldalán, ezáltal új látogatókat generálva a másik fél számára. Az ingyen reklámnak mindenki örül, és ha honlapunk tartalma megfelelő színvonalú, akkor jók az esélyek, hogy a linkcsere létrejön. "Stratégiai partnerség" keretében akár a közvetlen konkurenciát is megkereshetjük linkcsere szándékunkkal, biztos lesz olyan, aki igent mond.


2. Közvetett linkcsere:

Magyarországon már évek óta működnek úgynevezett linkcserélő centrumok. Ezekben a virtuális közösségekben a tagok egymás bannerjeit jelenítik meg honlapjaikon. A belépéshez regisztráció szükséges és bizonyos feltételrendszernek meg kell felelni.
Néhány ismertebb magyar linkcsere rendszer címe a következő címen érhető el:     http://bannercsere.lap.hu/  


3. Tartalomcsere:

A nap mint nap felkerülő új portálok és tematikus oldalak üzemeltetői számára az egyik legnagyobb kihívást a kellő mennyiségű és minőségű tartalom biztosítása jelenti. Ezt ma már egyre többen cikkek egymás közti átvételével oldják meg. A cikkek átvételekor ki szokás kötni, hogy az átvevő a forrás megjelölésével helyezzen el egy hivatkozást az eredeti megjelenési helyre mutatva. Ha átengedjük az oldalainkon lévő cikkek vagy egyéb anyagok közlését mások honlapjain egy oldalunkra mutató linkért cserébe, ezzel újabb látogatókat nyerhetünk.


4. Cikkek publikálása portálokon:

Ez Magyarországon még nem elterjedt dolog. Számos angol nyelvű tematikus portál létezik a neten, ahová cikkeket lehet beküldeni adott témában, és ha a cikk megfelel a szerkesztőség elvárásainak, akkor megjelentetik a szerző honlapjának a címével együtt. Érdemes megpróbálkozni azzal, hogy kiválasztunk néhány a célcsoportunk szempontjából fontos oldalt és küldünk nekik saját cikket ingyen, csak annyit kérve, hogy a cikk alján / tetején helyezzenek el egy honlapunkra mutató linket.


5. Regisztrálás keresőkbe:

A legismertebb keresők, ahová érdemes regisztrálni honlapunkat:

- Yahoo: (a regisztrációhoz rendelkezni kell egy Yahoo-s azonosítóval!)
  http://submit.search.yahoo.com/free/request
-  Google:   http://www.google.com/addurl.html
- The Open Directory Project (DMOZ):   http://dmoz.org/add.html
-  Origo Vizsla: a megfelelő kategóriájú oldalra kell menni, és ott
  elküldeni az URL-t.   http://www.vizsla24.hu/linktar/index.html
-  Heuréka:   http://www.heureka.hu/heureka/addurl.html
-  Góliát az adott kategóriánál lehet új oldalt küldeni:
   http://www.goliat.hu/


6. Linkgyűjtemények:

A keresők mellett a linkgyűjtemények használata a legkézenfekvőbb megoldás, ha valamilyen témában információ után kutatunk.  A legelterjedtebb linkkatalógusok Magyarországon a Startlap és a Linkcenter. Keressük meg az oldalunknak megfelelő kategóriákat, és kérjük oldalunk felvételét az adott linkgyűjtemény szerkesztőjétől. Ezen túlmenően indíthatunk egy saját linkgyűjtemény oldalt is. A Startlapnál már rengeteg kategória foglalt, de biztosan találunk olyan kategóriát, ami kapcsolódik honlapunk témájához, és még senki nem nyitott ilyet. Ha kiválasztottuk a témát, úgy gyűjtsük össze a linkeket, hogy saját oldalunk linkje központi helyen szerepeljen, illetve az alkategóriák és oldalunk linkjének a nevében gyakran szerepeljenek a kívánt kulcsszavak, mert a Startlap keresőjénél szintén kulcsszavakra lehet keresni.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer