Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Hogyan tartsuk weboldalunkat naprakészen?

Hogyan tartsuk weboldalunkat naprakészen?

Tungler Andrea | 2007-09-04 21:00

Minden második-harmadik évben érdemes a weboldalt átdolgozni. 

Soha nem volt még fontosabb gondoskodni arról, hogy weboldalunk felépítése, szerkezete, tartalma és az alkalmazott technológia naprakész és optimalizált legyen, és megfeleljen a legújabban alkalmazott megoldásoknak.

Egyrészt a böngészők, a design és a kódolási szabványok folyamatosan fejlődnek, alakulnak; ha még mindig két évvel ezelőtti kódolást használunk, az negatívan befolyásolhatja, hogyan rangsorolják az egyes keresőoldalak a weboldalunkat, illetve hogyan jelenik meg az oldal az internetes böngészőkben.

Azonban a megfelelő látogatottság kialakítása csak a kezdet. Ettől fogva a weboldal tartalma a lényeges, és amennyiben gondoskodunk az optimalizálásáról, több látogatót tehetünk ügyfelünkké. 

Egy meglévő oldal megújítása nem feltétlenül rémisztő feladat. Íme néhány megfontolandó kérdés:

1) Stratégia
Határozzuk meg üzleti céljainkat. Mit várunk el a weboldaltól: tájékoztasson, építse fel a márkánkat, vagy terelje az érdeklődőket értékesítési munkatársaink felé? És mi lesz a siker mércéje? Ennek megfelelően tervezzük meg a weboldalt.

2) A weboldal felelősei
Határozzuk meg, melyik osztály/részleg felelős a weboldalért. Ideális esetben ez a marketingesek feladata. Így azok kezében lesz, akik a leginkább támaszkodnak rá.

3) Szakaszos fejlesztések és a költségvetés
Természetesen nem lehet mindent egyszerre elvégezni, ezért érdemes szakaszokban végrehajtani a feladatokat. Ha a weboldal egy ideje már nem változott, a márka felfrissítése lehet az elsődleges feladat. Ha a cél a nagyobb látogatottság elérése, kezdjük a tartalom optimalizálásával a megfelelő kulcsszavakra. A lényeg: az üzleti céloknak megfelelően határozzuk meg a prioritásokat. 
A költségvetés kialakításakor tartsuk szem előtt, hogy a karbantartás folyamatos feladat. Folyamatosan szükség lesz forrásokra az egyes oldalak, tartalom, design és egyebek frissítése céljából.

4) Válasszunk internetes szakértőt
Szükségünk lesz külső szakértőre, hacsak nem rendelkezünk házon belül a branding, a design, a technikai infrastruktúra, a SEO, az e-kereskedelem, a biztonság, a hosting, a böngésző-kompatibilitás és még sok más területen jártas szakemberekkel….hűha! Keressünk inkább olyan vállalatot, amely igazolt sikereket tud felmutatni, és lehetőleg olyat, amelyik épp a mi üzletágunkra specializálódott. 

5) Tartalomkezelés
Meg kell határozni, hogy a tartalomkezelés terén ki, mikor és mit tesz. Válasszon olyan webes tartalomkezelési rendszert (CMS), amely lehetővé teszi, hogy a műszaki kérdésekben járatlan emberek is 30 másodperc alatt megváltoztathassák, kiegészíthessék a tartalmat. Igen, ez lehetséges, és rendkívül fontos is, ha figyelembe vesszük, milyen sebességgel áramlik az információ az interneten. A vállalkozónak a weboldal elindításakor és azt követően is támogatást kell nyújtania, szilárd, és a jövő kihívásainak is megfelelő terméktervvel kell rendelkeznie, és a legjobb gyakorlatoknak megfelelően elkészített sablonokat kell kínálnia.

6) A tartalom kialakítása
Az interneten megjelenő szövegnek egyértelműnek és érthetőnek kell lennie. Az egy oldalra jutó szöveg mennyiségét korlátok között kell tartani, és mindenhol szerepeltetni kell a kulcsszavakat. Az internetes keresőoldalak a weboldal tartalmát, meta-adatait, kifelé irányuló linkjeit, header TAG-jeit és URL-jeit vizsgálják, tehát kulcsszó-barátnak kell lennie. 

7) A felhasználhatóság és a hozzáférhetőség tesztelése
Vegyük fontolóra, mit keresnek a látogatóink, és gondoskodjunk róla, hogy könnyen megtalálják. Használjunk fókuszcsoportokat, hogy leteszteljük, hogyan navigálnak a felhasználók a weboldalunkon. Ezen kívül vizsgáljuk meg, hogyan jelenik meg a weboldalunk az egyes eszközökön, valamint csak szöveges formátumban. Gondoskodjunk róla, hogy megfeleljen az iparág hozzáférhetőségi szabványainak, pl. a W3C-nek.

8) Technológiai infrastruktúra
Ellenőrizzük, hogy a rendelkezésre állás legalább 99,9%,  és folyamatos az adatmentés, és ellenőrizzük mindezeket a Szolgáltatási Szerződésünkben.

9) Fogadóoldalak
Úgy tervezzük meg ezeket az oldalakat, hogy maximálisan kihasználjuk a marketingkampányok által generált forgalmat. Ahelyett, hogy az érdeklődőket a főoldalra irányítanánk, olyan tartalommal köszöntsük őket, amelynek hatására valószínűleg a kívánt módon reagálnak majd: feliratkoznak egy hírlevélre, webes szemináriumra, letöltenek egy internetes dokumentumot, stb.

10) Mérni, mérni, mérni
Építsük be az internetes analitikát, hogy lemérhessük a látogatók számát és a forgalom ingadozásait, hogy megtudjuk, honnan jönnek és mit tesznek a látogatók weboldalunkon, hová távoznak, illetve hogy sikerült-e őket ügyfeleinknek megnyerni.

A weboldal naprakész állapotban tartása a vállalkozás építésének alapvető eleme.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer