Főoldal » Szakcikkek » E-mail marketing szakcikkek » Amit nehezen tudnak visszautasítani

Amit nehezen tudnak visszautasítani

Marketing4U | 2007-06-20 07:00

Értékes e-mail címeket gyűjteni nem könnyű feladat egy vállalkozásnak: a látogatók tisztában vannak azzal, mennyit is ér a személyes információjuk. Pontosan ezért nem fogják szívességből megadni nekünk, csak ha mi is felkínálunk cserébe valami értékeset. Az ösztönzés igenis kifizetődő. Cserébe olyan értékes opt-in (önszántukból feliratkozottak) listához tudunk jutni, amely azonnal profitot termel a cégnek.

Több bevált módszer is létezik arra, hogy a feliratkozók számát növelni tudjuk, csak el kell tudjuk dönteni, hogy melyik alkalmas az adott honlap vagy vállalkozás esetén. Egyes látogatók például nehezen viselik, ha hírlevelekkel bombázzák, míg mások kifejezetten örülnek az igényesen megírt szakmai írásoknak. Ezért mielőtt hírlevéllel kezdenénk gyűjteni az e-mail címeket, alaposan gondoljuk át, mennyire vagyunk képesek értékes információval, ráadásul rendszeresen kiszolgálni a felhasználóinkat. Ha arra a következtetésre jutottunk, hogy nem vagyunk kellőképpen felkészültek a hírlevél indításra, akkor más módszerekkel kell a látogatókról információt gyűjtenünk.

  • E-book: Mielőtt bárki is megijedne, megjegyeznénk, hogy egy e-booknak nem kell nagyon terjedelmesnek lennie ahhoz, hogy hasznosnak ítélje az ügyfél. Már 12-15 oldalban meg lehet jelentetni olyan kiadványokat, amelyeket értékesnek fognak tartani a felhasználók. Lehetőleg kérjük meg a könyvben az olvasót, hogy küldje tovább ismerőseinek.
  • Regisztrációs zónák: Ha kellően értékes és érdekes cikkeket jelentettünk meg, akkor lehetőségünk van kikötni, hogy egyes cikkeket csak a regisztráltak olvashassák el. Amíg érdekesnek találják a cikket az olvasók, nem kell aggódni: folyamatosan fognak érkezni a feliratkozások.
  • Letöltési lehetőségek: Természetesen nem csak az e-book az, aminek a letöltéséért regisztrációt kérhet egy oldal: ugyanígy regisztrációköteles lehet a képek, a képeslapok, a sablonok, vagy a szoftverek letöltése is. A képeslapok témája kapcsolódhat az értékesített termékekhez vagy szolgáltatásokhoz. 
  • Online tanfolyamok Ha kellően profinak érezzük magunkat a szakmánkban, akkor indíthatunk online tanfolyamokat is. A háttérhez a szoftverek már ingyen is elérhetőek, nekünk csak a tananyag kidolgozásával kell foglalkozni. Lehetőleg tegyük minél izgalmasabbá: a szöveges anyag mellett készítsünk videó- és hanganyagokat is. 
  • Nyeremény: Nyereményjáték szervezéssel e-mail elérhetőségek ezreit lehet begyűjteni (különösen Magyarországon), de abban már nem lehetünk elég biztosan, hogy hosszú távon építhetünk-e a címekre. Akkor érhetünk el több eredményt, ha olyan versenyt hirdetünk meg, amiben a regisztráltak aktívan részt vesznek. 
  • Fórum: Ha fórum indítására adjuk a fejünket, akkor készüljünk fel arra, hogy nem lesz könnyű az első eredményeket elérni. Ahhoz, hogy egy új fórum köré közösséget építsünk ki, nagyon nehéz feladat. Viszont, ha sikerrel járunk, akkor komoly eszközt nyerünk az online marketing stratégiánkhoz. 
  • Megtakarítások ha weboldalunkkal pénzt takaríthat meg a látogató, akkor nagyon könnyen be lehet gyűjteni a regisztrációs adatokat. Küldhetünk például kifejezetten tagoknak szóló kedvezményeket, mintákat, ingyenes próbalehetőségeket.
A fenti lehetőségeket akár kombinálhatjuk is, de érdemes tesztelni, hogy melyik sikerült hatásosabban, és melyik számít gyenge pontnak. Az ellenőrzésben nagy segítségünkre lehetnek az analitikai szoftverek.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer