Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Online utazásfoglalás: Mi befolyásolja az utazni vágyókat?

Online utazásfoglalás: Mi befolyásolja az utazni vágyókat?

Tungler Andrea | 2008-11-22 14:00

Egy-egy nyaralás lefoglalása napjainkban bonyolult és időigényes folyamat – vég nélküli azon pontok száma, ahol a vásárlók segítségre szorulhatnak. Minden üzletágban felmerül a kérdés: Mi befolyásolja a vásárlókat? – nincs ez másként az utazások lefoglalásánál sem.

A vásárlók döntéseinek megkönnyítéséhez és az utazási üzlet fellendítéséhez sok a tennivaló, különösen mostanában, a gazdasági kihívások idején.

A keresés megkönnyítése

A vevők döntéseit a keresési folyamat során könnyíthetjük meg – az utazási szolgáltatásokkal foglalkozó weboldalaknak több, részletesebb információt kell szolgáltatniuk az úti célokról.

A nyaralások keresését a legtöbb vásárló útikönyvszerű, a nyaralás helyszínét bemutató információ keresésével kezdi (általában a Google keresőrendszerén keresztül). A nagyobb utazási portálokon az ilyen típusú, részletes leírások, információs anyagok gyakran nem léteznek, vagy a fogyasztók nem találják meg őket. Márpedig, ha ezek az adatok nem állnak rendelkezésre, akkor a látogatók könnyen elnavigálnak a weboldalról, hogy az őket érdeklő információkat máshol keressék.

A nyaraláshoz szükséges, megfelelő szolgáltatások felkutatása és lefoglalása időigényes munka. Az ebédidő alatti, vagy a munka után rendelkezésre álló minimális szabadidő erre nem elegendő, így érthető módon zavarja az utazni vágyókat, ha a keresett információ csak hosszas böngészés után található meg az interneten.

Ismerősök javaslatai és egyéb vélemények

Az információgyűjtés során a barátok, ismerősök és családtagok javaslatai fontos szerepet játszanak a döntéshozásban – ezeket szinte minden vásárló-típus figyelembe veszi. A szolgáltatóknak is érdemes ezzel a tényezővel számolni, és egy „Ajánlja ismerősének” gomb létrehozásával, egyszerű és gyors lehetőséget biztosítani az oldal látogatóinak, hogy azt másoknak is megnézésre javasolhassák.

A felhasználók által létrehozott tartalom elkerülhetetlenül válik részévé az utazások online foglalási folyamatának. A harmadik személy által írt vélemény, leírás különösen szállásfoglaláskor fontos befolyásoló tényező.

Ezek a vélemények akkor lesznek megbízhatóak, ha a fogyasztó biztos lehet benne, hogy azok a szolgáltatótól függetlenek és pártatlanok. Így az oldalon szerepelniük kell negatív kritikáknak is és egyértelművé kell tenni, hogy azokat valódi utazók írták.

Egyedi fogyasztói igények

Az alacsony költségvetésű utakat keresők több időt töltenek a legkedvezőbb ajánlat megtalálásával, így érdemes a kedvezményes ajánlatokról minél több információt feltüntetni.

Baráti társaságok ritkán értenek egyet az úti cél kiválasztásában, a csoporton belüli kommunikáció pedig általában rossz. Az egymás közötti hatékonyabb kommunikáció elősegítéséhez az utazási szolgáltatásokat kínáló portáloknak az utazás megtervezésének folyamatát érdemes közösségi rendszerekhez kapcsolni.

A gyerekkel utazók számára nagyon fontos, hogy a nyaralás minden szempontból gyermekbarát legyen. Amennyiben erről a szolgáltatást kínáló oldalon nem tudnak egyértelműen és gyorsan meggyőződni, akkor mást és máshol fognak keresni. A döntés megkönnyítéséhez az ilyen típusú szolgáltatásokat jól láthatóan kell megkülönböztetni.

Eladni, eladni, eladni

Az utazási portálok nagy részén még általában kiaknázatlan az ún. „kereszteladási” folyamat, melyet az online kereskedelem más üzletágaiból már jól ismerhetünk; azaz a foglalás során az utazáshoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások és termékek megjelenítése, megvásárlásra ajánlása.

A nyaralás lefoglalása után a vevők az utazáshoz kapcsolódó más termékek megvásárlásáról kezdenek gondolkodni – ezek lehetnek ruhaneműk, kiegészítők, kozmetikumok, vagy akár fogyasztószerek és hasonló szolgáltatások is.

Egyéb javaslatok

A fogyasztók döntési folyamatának megkönnyítése minden utazási szolgáltató számára fontos. Néhány javaslat ehhez:

  • a különböző repülési és/vagy szállodai lehetőségek listába rendezése, melyet a fogyasztó a következő látogatásakor is megtalálhat a portálon számára fenntartott helyen;
  • a részvételi díj részletezése, minden járulékos költség szerepeltetésével;
  • a csoportosan foglalók számára biztosítani a lehetőséget, hogy egyenként, mindenki a saját költségét tudja fizetni az oldalon keresztül;
  • minden, az utazáshoz szükséges információ összegyűjtése és rendszerezése;
  • az utazáshoz kapcsolódó egyéb termékek és szolgáltatások megvásárlásának lehetősége;
  • útikönyvszerű leírások szerepeltetése az oldalon – így az utazást tervezők az úti cél kiválasztásától a szolgáltatások lefoglalásáig az oldalon tarthatóak

Összefoglalás

Fentiek alapján a legfontosabb, hogy a portál a felhasználók számára megfelelő információkat szolgáltasson, ezzel is megkönnyítve az utazással kapcsolatos döntésüket. A látogatók számára a legkisebb változás is hatalmas különbséget jelenthet, legyen akár szó egy objektív, információs, útikönyvszerű honlapról, vagy egy konkrét utakat kínáló, korábbi utazóktól származó véleményekkel kiegészített portálról.



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer