Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » A web legjobb termék-összehasonlító honlapjai

A web legjobb termék-összehasonlító honlapjai

Marketing4U | 2007-06-12 23:00

Arra számítottunk ennek a tanulmánynak a készítésekor, hogy találunk egy vagy két jól használható honlapot az egyes termékkategóriákhoz - mint például ruházat, elektronika vagy járművek. De azt találtuk, hogy az összehasonlító oldalak olyan jól ki vannak fejlesztve, hogy kevés tűnik ki közülük a jó használhatóságban, bármely termékkategóriáról is legyen szó.

Az Internet sebessége és remek keresői a World Wide Web-et a vásárlók paradicsomává tette. Nem kell többé az alkalmi vételekre vadászóknak a kereskedők saját oldalait egyenként végigjárniuk, hogy megtalálják a legjobb árakat és rendeljenek.

Az online vásárlás már olyan mértékben kifinomult, hogy a speciális összehasonlító honlapok a legjobb üzletek felkutatásához eszközök sokaságát biztosítják. A fogyasztók, akik kutatás céljából bejelentkeznek, példátlan fokon felhasználhatják a részletes leírásokat és a szakírók ismertetőit.

A Harris Interactive egyik új beszámolója szerint a vásárlók 92%-a online kutatást végez egy termék megvásárlása előtt, akár az Interneten, akár egy boltban veszi meg.

„Az Internet, mint globális bevásárló kosár használata azért növelte meg a termék-összehasonlító portálok fontosságát, mert hídként szolgálnak a boltbeli és virtuális vásárlás közt,” állítja Grant Whitmore, a Consumer Guide alelnöke.

Mivel nyakunkon vannak az ünnepek, a fogyasztók próbára teszik majd az online vásárlást lebonyolító honlapok növekvő népszerűségét. A National Retail Federation szerint a fogyasztók 43%-a tervezi, hogy online vásárol ajándékot, ez mintegy 5%-os növekedés az előző évhez képest.

Ez egy kétirányú utca a kereskedőknek és az eladóknak. A jobb honlapok strukturált tartalma és a könnyű navigálhatósága lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a legjobbat kapják a pénzükért. Ugyanakkor az eladók – akik fizetnek azért, hogy a termékeik megjelenjenek a honlapokon – azért fordulnak ezekhez az áruház motorokhoz, mert oda kerülnek ezáltal, ahol a vevők vannak.

A cikk készítése közben átfésültük az Internetet a vezető amerikai összehasonlító honlapokért. Olyan felületeket kerestünk, amelyek a legjobban ötvözik a lehetőségeket anélkül, hogy túlterhelnék a felhasználókat a sok részlettel. Magyar nyelvű még nemigazán van, amit szükséges lenne kiemelnünk.

A legjobb fajták Az egyik legelső online összehasonlító oldal maradt a legjobb hírű. A Consumer Giude az Internet egyik erőssége, 16 különböző kategóriában szolgáltat termék értékeléseket, többek között a háztartási gépekről, mobil kommunikációs eszközökről, sportolásról és pihenésről, valamint televíziókról és videókról.

A honlap design-ja a termékismertetők kiválasztását, a termékek árainak elérését, a vásárlási tanácsokat és a cikkeket egyetlen kattintással elérhetővé teszi, egy vízszintes menüsorral a lap tetején. Miután kiválasztjuk a témát, egy átfogó sorrendbe rendezett lista jelenik meg az oldal alsó részén betűrendben.

Kevés navigációs megoldás lehet ennél egyszerűbb, kivéve talán az újdonsült Become.com által bemutatottat, egy olyan portált, amely mindössze egy, a Google-éhoz hasonló egyszerű keresőablakból áll egy máskülönben teljesen üres oldalon. Megadjuk a termék nevét vagy kategóriáját, és kiválasztjuk a „Vásárlás” vagy a „Keresés” gombot. Az előbbire kattintva linkeket szolgáltat az eladókhoz, az utóbbi esetében pedig a legújabb, fogyasztóknak szóló hírekhez.

Egy harmadik innovatív megközelítést találhatunk a NexTag.com-on. A portál fogyasztói információi szélesebb körűek, mint más nagy összehasonlító oldalakéi. Például a vásárló jelzálog- és egyéb pénzügyi szolgáltatásokat, autóeladásokat és utazási ajánlatokat is kereshet. A „More” (további információ) gombra kattintva egy mindenre kiterjedő listát kapunk a termékekről, a-tól z-ig.

Általános célú összehasonlítások A jellegzetes honlapok ebben a kategóriában sem tekinthetőek másodhegedűsnek a legeslegjobb oldalakhoz képest. Éppen ellenkezőleg, az általunk a fő fogyasztói igények szerint választottak bővelkednek a legszínvonalasabb szolgáltatásokkal.

A ShopZilla részletes információkat szolgáltat több, mint 45.000 bolt 25 millió termékéről A honlap képeket, részletes leírásokat és fogyasztói véleményeket nyújt a termékekről. A termékeket, amelyek iránt érdeklődünk, hozzá adhatjuk a személyes ShopZilla listához, és egymás mellett hasonlíthatjuk össze tulajdonságaikat.

A PriceGrabber.com-on 22 kategória alá gyűjtött termékeket és szolgáltatásokat hasonlíthatunk össze, amelyek a ruházattól a videojátékokig terjednek. A honlap, amely kapcsolatban áll a Consumer Guide-dal, lehetőséget nyújt a vásárlóknak, hogy több ezer kereskedőt, valamint termékek és szolgáltatások árait hasonlíthassák össze.

A Shopping.com nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy hol találhatjuk meg a termékeket, és mi volt a többi vásárló véleménye. A fogyasztói visszajelzéseket az Epinions közösség ismertetőihez kapcsolja. A felhasználói felület egyszerű és áttekinthető. Csak meg kell adni egy kulcsszót vagy kifejezést, amely a keresett tételt jellemzi, ezután kiválaszthatunk egy kategóriát a legördülő listából. De akár rá is kattinthatunk az előre elkészített részletes terméklistára, amelyek 7 kategóriába vannak rendezve.

Iparágakhoz kapcsolódó honlapok Az egyes termékcsoportok közül a leginkább keresettek a mobil telefonok és díjcsomagok. Delly Tamer, a LetsTalk.com alapítója és vezérigazgatója szerint a fogyasztóknak képezniük kell saját magukat, össze kell hasonlítaniuk a díjcsomagokat és a legjobbat kiválasztaniuk. Az összehasonlításnak szentelt honlapja az információt és a kereskedőket pár kattintással elérhetővé teszi.

„A látogatók túlnyomó többsége csak keresgélésre használja az oldalt, és ez rendben is van,” mondja Tamer. „Ugyanakkor látunk olyan vásárlókat is, akik gyakran cserélik le készülékeiket.” És ez az, jegyzi meg, ami az egyik legnagyobb húzóereje oldalának. „Régebben 18-24 havonta vettek új telefont. Manapság inkább évente egyszer,” mondta, hozzátéve, hogy a fogyasztók már divatcikként kezelik a mobil telefonokat.

Azon fogyasztók, akiket a percdíjakon kívül más összehasonlítások is érdekelnek, csak a MyRatePlan.com-ot kell meglátogatniuk. Ezen a helyen alaposan összegyűjtött anyagokat találhatnak bankkártya díjakról, repülőjáratokról, hotelszobákról, kölcsönökről, biztosítási díjakról, távolsági hívásdíjakról és a VoIP (internetes hangátvitel) legújabb lehetőségeiről.

Ahelyett, hogy fórumot biztosítanának a vásárlóknak, ahol azok az egyes termékek vásárlásakor tapasztaltakról fecsegnének, a honlapon egy, a legfontosabb fogyasztói kérdésekről írott napi blog-ot olvashatunk, amelyhez megjegyzéseket fűzhetünk. Az egyik legújabb fórum például a háztulajdonosok növekvő biztosítási díjaira összpontosít. A MyRatePlan.com az elérhető egyik legsokoldalúbb termékspecifikus honlap.

Több, mint puszta keresés A széles körű termékinformáció nyilvánvalóan fontos, de a számítógépünk előtt ülve való vásárlás kényelmét sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Amikor egy hagyományos boltban vásárolunk, számolnunk kell az utazási idővel, az üzemanyagköltséggel és az adókkal, amelyek lényegesen hozzájárulnak magának a terméknek az árához. „Az online fogyasztók hajlamosabbak online befejezni a vásárlásaikat, mivel már úgyis befejezték a keresgélést, és pontosan tudják, mit szeretnének,” mondja Cam Tran, a NexTag.com egyik szóvivője. Mi több, a szabályozási környezet még mindig elég laza ahhoz, hogy néhány kereskedő ne számlázzon adót az online vásárlásokért, mások pedig ingyenes vagy kedvezményes házhoz szállítást ajánlanak.

Egy közgazdász professzorokból álló trió (Michael Baye az Indiana-i Egyetemről, John Morgan a Berkeley Egytemről, Kalifornából, valamint Patrick Scholten a Bentley College-ből) kutatásai szerint a fogyasztók átlagosan 18-20 százalékot spórolnak meg a webes vásárlásokon, amennyiben az összehasonlító honlapokon veszik meg a termékeket.

Michael Young, a Become.com alapítója és vezérigazgatója a bevásárló honlapok vonzerejét az alábbi egyszerű jelzőkkel jellemezte: a fogyasztók kényelmesnek, egyszerűen és gyorsan használhatónak tartják őket. „Segít az embereknek megtalálni a legjobb terméket a legjobb áron. Az online termék keresés és ár-összehasonlító vásárlás egyre inkább az egyik fő online tevékenységgé válik.”


Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer