Főoldal » Szakcikkek » Keresőmarketing szakcikkek » Milyen egy profi fogadóoldal?

Milyen egy profi fogadóoldal?

Tungler Andrea | 2010-01-10 15:00

Online hirdetést futtatni - erre mindenki képes. Olyan hirdetést készíteni, amely az embereket azonnali cselekvésre készteti – az nem egyszerű.

A sikeres online hirdetések (Google AdWords, Etarget, stb.) legfontosabb eleme a fogadóoldal (=landing page). Az a weboldal, amelyre a felhasználók egy hirdetésre vagy egy keresési eredményre kattintva kerülnek.

Az érkezési oldal egyetlen feladata: az érdeklődést tettekké alakítani. Akkor lesz hatékony a kampányunk, ha rábírjuk a látogatót, hogy azt tegye, amit mi szeretnénk.

Mire szeretnénk rábírni a fogadóoldalon az érdeklődőinket?
  • vegyék meg termékünket vagy szolgáltatásunkat,
  • kérjenek ajánlatot,
  • adják meg az elérhetőségeiket (név, email cím, cím, egyéb személyes adatok),
  • adjanak visszajelzést a termékünkről, szolgáltatásunkról.

A kérdés tehát az: hogyan kell ezt a weboldalt úgy elkészíteni, hogy a hirdetést elolvasó személyből ügyfél legyen? Az alábbi ötletek és iránymutatások segítenek a hatékony fogadóoldal kialakításában:

A megjelenés:

  • Az ajánlat legyen a középpontban: Legyen jól látható, ami eladó!
  • Hangsúlyos főcím: A főcím legyen nagyméretű és feltűnő, uralja az oldalt. Nem szabad elkövetni azt a gyakori hibát, hogy több azonos jellegű címsor is szerepel az oldalon!
  • A szem vezetése a cél felé: Az emberek balról jobbra olvasnak, ezért a legfontosabb képet a bal felső sarokba, a főcímet pedig attól jobbra célszerű helyezni. A megrendeléshez/ továbblépéshez szükséges gomb vagy űrlap legyen jobbra lent, a laptörés felett.
  • Megnyerő fotók: A főcím után ezek az elemek a legnézettebbek.
  • A látogató megszólítása: Szólítsuk meg a látogatót (Ön, Öné, Önnek); ne magunkról írjunk (mi/ miénk/ nekünk). 
  • Könnyen olvasható tartalom: A hosszú szövegeket fehér alapon egyszerűbb olvasni. A betűméret legyen legalább 12 pt, soronként maximum 50-60 karakterrel, balra rendezve. A hosszú bekezdések helyett célszerű felsorolásokat alkalmazni.
  • Fontosabb szavak kiemelése: Az alcímek és egyéb (pl. vastag betűk) kiemelések mutassák meg a téma lényegét: a látogatók egy része csak ezeket olvassa el.

Weblap készítés - a fogadóoldal kialakítása:

  • Egyszerű, gyors betöltődés
  • Könnyen érthető és követhető: A látogató nem fog, nem akar és nem kell, hogy küzdjön a kívánt célért, legyen tehát az oldal egyszerűen megérthető.
    Fontos tényezők:
    -  egyértelmű és logikus folyamat
    -  a kitöltendő űrlapot ne kelljen keresni – már a megérkezéskor legyen szembetűnő
    -  bonyolultabb lépésekhez segítség felajánlása (telefonos segítség vagy élő chat)
    -  egyszerű és átlátható kialakítás
  • Nincs  kiút: A fogadó oldal ne tartalmazzon semmi felesleges linket vagy információt. A látogatókat nem lehet egyszerre böngészésre és vásárlásra is biztatni. A cél most az, hogy az eredeti ajánlatra reagáljanak– a folyamatot nem szabad egyéb választási lehetőségekkel megzavarni.
  • Lényegi információ a laptörés fölött: Az első pillantásra begyűjtött információ legyen elég csábító és meggyőző ahhoz, hogy a látogató a többi információért lejjebb görgessen.
    -  az ajánlat lényegi része (kedvezmények és előnyök) mindig legyen a laptörés felet
    -  a megrendelő/ ajánlatkérő űrlap kezdődjön a laptörés felett; ne lehessen eltéveszteni.
  • Minden egy oldalon: A weblapon, minél több oldalon kell keresztülhaladni a folyamatban, annál több esélye van a látogató elvesztésének. Ha megoldható, a honlapkészítés során ügyelni kell arra, hogy, legyen minden egy oldalon. 
  • Könnyen kitölthető űrlapok: Rendelés, fizetés, regisztráció – tegyük egyszerűvé a látogatóink dolgát. Íme néhány hasznos ötlet:
    -  a regisztráció legyen a lehető legrövidebb, kevés mezővel
    -  használjunk választógombokat vagy jelölőnégyzeteket
    -  mentsük el a már bevitt adatokat, hogy ha a látogató visszalépni kényszerül, ne kelljen
    mindent elölről gépelnie;
    -  ahol lehetséges, a mezők egy része legyen előre kitöltve;
    -  a befejező, „elküld” gomb legyen feltűnő;
  • Köszönőoldal használata: Több, mint udvariasság: azt is jelzi, hogy a megrendelés rendben lezajlott. Egyben lehetőséget nyújt az eladónak, hogy további termékeket, ajánlatokat hirdessen, esetleg közvetlen visszalépést biztosítson a főoldalra, bíztatva az ideérkezőket erre a lépésre.
  • Kell egy ütős ajánlat! A fenti tanácsok alkalmazása nélkül nehéz eladni bármilyen terméket is. De rossz ajánlatot a legjobb weblappal sem lehet sikeressé tenni. Legyen tehát a termék/ajánlat verhetetlen!

Tesztelni, tesztelni, tesztelni!

A fenti ötletek alkalmazásával honlapunk látogatói nagyobb valószínűséggel válnak valódi ügyféllé. A még nagyobb sikerért a weblapot valódi piaci körülmények között, igazi vásárlókkal teszteljük. A legpontosabb eredményhez több fogadóoldalt is teszteljünk, és mérjük, hogy melyik a leghatékonyabb.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer