Főoldal » Szakcikkek » E-mail marketing szakcikkek » Az e-mailben való vevőtoborzásra vonatkozó szabályok

Az e-mailben való vevőtoborzásra vonatkozó szabályok

Marketing4U | 2007-06-18 21:00

Napjainkra az egyik legnagyobb kihívást a kéretlen reklámlevelek, vagy más néven spamek jelentik. Hiába készülnek az újabb spamblokkoló szoftverek, a kéretlen levelek 100%-os szűrése technikailag egyelőre nem megoldható.

Szerencsére bizonyos fokú törvényi védettséget már élvezhetünk a spammelők ellen. De ahhoz, hogy ne váljunk mi magunk is e "bűncselekmény" elkövetőivé az online marketinges tevékenységünk során, nem árt ismerni a vonatkozó szabályokat. Ezért részletet közlünk az aktuális törvényből, hogy világosabb legyen, pontosan mi is számít kéretlen reklámlevelek küldésének, és mi nem.

2001. évi CVIII. törvény (Részletek)

1.§ (1) E törvény rendelkezéseit kell alkalmazni:
a) a Magyar Köztársaság területéről nyújtott, valamint a Magyar Köztársaság területére irányuló információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra;
b) az a) pontban meghatározott szolgáltatás tekintetében igénybevevőnek, illetve szolgáltatónak minősülő természetes, illetve jogi személyre vagy jogi személyiség nélküli szervezetre.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjának második fordulata nem terjed ki az Európai Unió tagállamainak területéről nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra.

(3) E törvény hatálya nem terjed ki a bírósági, illetőleg egyéb hatósági eljárásban nyújtott és felhasznált információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra és nem érinti a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok alkalmazását.

(4) E törvény hatálya nem terjed ki az elektronikus levélcím fenntartására és az elektronikus magánlevelezésre.

--------------------------------------------------------------------------------------

Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával küldött reklámokra vonatkozó különös szabályok
14.§ (1) Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával küldött reklámnak világosan és egyértelműen azonosíthatónak kell lennie, amint az hozzáférhetővé válik az igénybevevő számára. Kizárólag az igénybevevő egyértelmű, előzetes hozzájárulásával küldhető elektronikus úton, levelezés során reklám.

(2) Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával küldött reklámhoz kapcsolódóan tájékoztatni kell a címzettet arról az elektronikus levelezési címről és egyéb elérhetőségről, ahol a reklámok információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával történő küldésének megtiltása iránti idényét bejelentheti.

(3) A reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője köteles nyilvántartást vezetni azokról, akik részükre írásban bejelentették, hogy kívánnak információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával reklámot kapni. A nyilvántartás harmadik fél számára kizárólag az igénybevevő előzetes hozzájárulásával adható át.

(4) A reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője nem küldhet információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával reklámot azoknak, akik a (3) bekezdésben meghatározott nyilvántartásban nem szerepelnek. A küldés tilalma a reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője által küldendő összes reklámra vonatkozik.

                                        (törvény részlet vége)
-------------------------------------------------------------------------------------


Konklúzió:
A törvény szövegéből kiderül, hogy a reklámlevelek küldéséhez a címzett előzetes, kifejezett beleegyezése szükséges.

Mi a teendő akkor, ha első alkalommal vesszük fel a kontaktust a célszeméllyel, szervezettel? Küldhetek engedély-kérő emailt?

  • A Nemzeti Hírközlési Hatóság gyakorlata eddig is következetes volt: nem küldhető engedélykérő e-mail. A törvény legutolsó módosítása már kifejezetten tiltja ezt.

Mi a helyzet a "küldje tovább ismerősének" szolgáltatással?

  • Csak a címzett, a törvény szóhasználatával „igénybe vevő” hozzájárulása érvényes. Így a küldd tovább, ajánld 5 ismerősödnek típusú eszközök nem megengedettek.

Van valamilyen könnyítés a hirdetőknek?

  • Lehetőség van a már ügyféllé vált személyek e-mail címére elektronikus hirdetést küldeni, az előzetes hozzájárulásuk nélkül. De ennek feltételei vannak. Csak olyan személyeknek küldhető így hirdetés, akik a szolgáltatótól árut vagy szolgáltatást vásároltak korábban. Tehát a szolgáltatást ingyenesen igénybe vevő személy az nem tartozik e körbe. Továbbá: a szolgáltató csak a saját hirdetését továbbíthatja, másét nem. Végül: az adat felvételekor és a hirdetések küldésekor is fel kell hívni az igénybe vevő figyelmét a megtiltás lehetőségére.


Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer