Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Egy honlap tartalmi követelményei

Egy honlap tartalmi követelményei

netpreneur | 2007-06-16 15:00

Ha a látogató a weboldalunkra jön, akkor információt szeretne, méghozzá azonnal. Ha nem találja amit keres, hamar megunja, és tovább ál, vagy ami még rosszabb, a konkurenciát keresik fel. Fontos, hogy figyeljünk a látogatók tapasztalataira, ha a vállalkozásunk honlapjáról van szó. Ez azt jelenti, hogy meg kell találnunk az egyensúlyt a saját promóciónk, és a vásárló információs igénye közt.

Mit keresnek a látogatók, ha a honlapunkra jönnek? A következőkben összegyűjtöttük, hogy melyek a látogatók által leggyakrabban igényelt információk - persze nem fontossági sorrendben.
  1. Elérhetőségek: telefonszám, cím, e-mail cím.
  2. Részletes információ a termékekről, szolgáltatásokról, az árakat is beleértve. 
  3. Referenciák
  4. Terméktámogatás és információ, hibaelhárítás, GYIK, stb. 
  5. A vásárlási lehetőség: azaz tudjanak a látogatók a honlapon vásárolni, de legalább egy címet találjanak, ahol a terméket megvehetik. 
  6. Információk a vállalkozásról, háttér-információk, információk a vezetőségről. 
  7. Hírek, sajtóközlemények, folyamatosan frissített termék és szolgáltatás listák, katalógusok, kiegészítők. 
  8. Állásajánlatok
  9. Könnyen vissza lehessen jutni a főoldalra. A főoldal az, ahol minden út kezdődik a látogató agyában, ezért minél egyszerűbben vissza akarnak ide jutni, bárhol legyenek is. 
  10. Egyszerű navigáció, ami minden elemet egyszerűen elérhetővé tesz.
Valószínűleg az utolsó elem a legfontosabb a listán: az egyszerű navigáció. Még ha a többi tényező renden is van a honlapon, a navigációs problémák az egészet elronthatják. Ha nehéz megérteni, átlátni, ezáltal nehéz megtalálni mindazt az információt, amelyet oly sok gonddal állítottunk össze, minden erőfeszítés hiábavaló volt.

Először is meg kell győződni arról, hogy valóban olyan egyszerű a honlap felépítése, mint ahogyan azt mi magunk gondoljuk. Kérjük meg a honlapunkat nem ismerő barátokat, hogy keressenek meg egy bizonyos információt, majd kérjük ki a véleményüket. Lehet, hogy meg fogunk lepődni!

Ha ezután már tudjuk mi is a valós helyzet, mit kell módosítani, bizonyosodjunk meg arról, hogy a navigáció olyan egyszerű, amennyire csak lehet. Ezt könnyen elérhetjük a honlap egyszerű, racionalizált kialakításával. A sok, össze nem illő információ bonyolulttá teheti a honlapot. A kialakítás legyen jól strukturált, és a fontos információkat könnyen meg tudják a látogatók találni.

A legördülő menük alkalmazása eléggé csábító, azonban lehet hogy túl bonyolult lesz tőlük a weboldal. Csak óvatosan bánjunk velük, és győződjünk meg róla, hogy minden böngészőben használhatóak. Az Internet Explorer nem az egyetlen böngésző, sokan használnak Netscape-et vagy Mozilla Firefox-ot, hogy elkerüljék az Internet Explorer biztonsági hibáit.

A navigáció első szintje legyen minél szélesebb körű, hogy innen juthassanak egyre mélyebbre a látogatók. Legyen azonban a szintek száma olyan kevés amennyire csak lehet. A látogatóknak ne kelljen háromnál többet kattintani a kívánt információ eléréséhez: a két kattintás már jobb, egy pedig fantasztikus. Ha van kereső is az oldalon, akkor győződjünk meg róla, hogy a keresési eredmények helyesek, és megfelelő információt nyújtanak.

Ha a fenti pontok mindegyikét betartjuk, akkor a céges honlap remekül szolgálja majd mind a vevők, mind a vállalkozás céljait. Ha azonban nem vagyunk elégedettek a honlap teljesítményével, szánjunk rá időt és elemezzük, vajon tényleg megfelel-e a felsorolt szempontoknak!

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer