Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Tartsuk be az ígéreteinket

Tartsuk be az ígéreteinket

Tungler Andrea | 2009-04-14 13:00

A be nem tartott ígéretek megdöbbentően sokszor vezetnek a marketing-stratégia kudarcához.

Erre ugyan ritkán gondolunk, de a weboldalon minden gomb, minden cím, még az e-mailek tárgymegjelölése is egy-egy ígéret. Attól függően, hogy a weboldal „betartja-e” ezeket az ígéreteket, nyerhetjük meg, vagy veszthetjük el örökre látogatóinkat.

Ennek bemutatására vizsgáljuk meg egy internetes vásárlás lehetséges forgatókönyvét:

  1. A vásárló e-mailt kap egy elektronikai áruháztól, a tárgy sorban a következő szöveggel: „LCD TV 99.000,- Ft-tól”
  2. A vásárló kinyitja az e-mailt és talál egy televíziókészüléket ábrázoló képet, minden további szöveg nélkül. Be nem tartott ígéret: Az e-mail tárgy sora 99.000,- Ft-tól ígér LCD TV-t, de az e-mailben nincsen további információ erről.
  3. A vásárló rákattint a „LCD TV vásárlása” feliratú gombra, mely elviszi az áruház honlapjára, ez azonban teljesen eltér az e-mail stílusától. Be nem tartott ígéret: A gomb felirata azt sugallta, hogy a vásárló televíziókészüléket tud vásárolni, azonban a látogató olyan oldalra jutott, mely látszólag nincs kapcsolatban a kapott e-maillel. 
  4. A látogató eljut a LCD TV-ket bemutató oldalra, ahol tucatnyi ajánlatot talál. A 99.000,- Ft-ba kerülő típus az ötödik oldal legalján található. Be nem tartott ígéret: A kereskedő nagyon megnehezítette a tárgy mezőben megígért 99.000,- Ft-os típus megtalálását.
  5. A vásárló a keresett termék oldalán rákattint a „kosárba helyezés” gombra.
  6. A vásárló hosszabb garancia megvételét felajánló oldalra jut. Be nem tartott ígéret: A vásárló nem kapott visszaigazolást arról, hogy a keresett terméket valóban sikerült kosárba helyeznie.

Néhány további példa be nem tartott ígéretekre:

  • A honlapot a keresők számára optimalizálják egy bizonyos termékre (nem feltétlenül arra, amire mi rákerestünk), és így előkelő helyen jelenik meg a keresés során. Amikor a Google-ről ilyen módon odajut a látogató, akkor az oldalon tovább kell keresni a kívánt eredményhez
  • A bevásárlókosár tartalma a vásárlás befejezésekor az adók és szállítási költségek hozzáadásával teljesen megváltozik
  • A kiválasztott termékről a kosárba helyezés pillanatában derül ki, hogy nincs készleten (ezt korábban nem jelezte semmi)
  • A vevő feliratkozik a weboldal hírlevelére, de a honlapról hetekig semmilyen hírt sem kap

Az ígéretek betartása egyben következetességet is jelent. Milyen elemek legyenek állandóak a honlapon, hogy az egyes oldalak között folyamatos legyen a kapcsolat?

Négy fontos dolog ebben a témában:

  1. Azonos külső: A weboldal megjelenése is egyfajta ígéret! Ígéret arra, hogy a böngészés során bizonyos képi elemek állandóak lesznek. Legyenek mindenhol azonosak a színek, a grafika, a betűtípus; így a látogató bizalma nem vész el.
  2. Azonos stílus: A látogatónak, talán csak tudat alatt, de feltűnik, ha az írások jellege oldalról oldalra, lépésről lépesre megváltozik. Legyen ez is állandó, azaz minden szöveget ugyanabban a stílusban írjunk.
  3. Azonos üzenetek: Ha az e-mailben „48 órás végkiárusítás” szerepel, akkor a honlapon ne legyen „2 napos árleszállítás”. Legyünk megfogalmazásban is pontosak és következetesek.
  4. Logikai kapocs: A honlap egyes oldalai között legyen a logikai kapcsolat folyamatos. Az első oldalon szereplő, cselekvésre ösztönző szöveg egyezzen meg a következő oldal fejlécével. Például, ha a gomb szövege „LCD TV-k összehasonlítása”, akkor ide kattintva olyan oldalra jusson a látogató, ahol a fejléc szövege ugyanez. Ez folyamatosságot biztosít, a látogató pedig nem fogja úgy érezni, hogy rossz helyre került.

Az ígéretek terén könnyű átesni a ló túloldalára – keskeny a határ a nagy ígéretek és a túlságosan szigorúan kialakított weboldal között. Nézze át weboldalát újra, ezúttal az ígérettevő szemével. Ön betartja, amit ígért?



Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer