Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » Mielőtt belefognánk egy új honlap tervezésébe...

Mielőtt belefognánk egy új honlap tervezésébe...

vállalkozás-online | 2007-06-16 15:00

Ha úgy érezzük, hogy szeretnénk vállalkozásunk nevét online úton is megerősíteni, ideje elindítani honlapunkat. Mielőtt azonban belefognánk a tényelges megvalósításba, ajánlatos elkerülnünk néhány tipikus hibát.              
  1. Elég elindítani, a látogatók majd jönnek. Honlapunk marketingje talán nem is olyan egyszerű, mint amilyennek elsőnek látszik. Mind nemzeti, mind pedig nemzetközi szinten szükségünk van különböző módszerekre a látogatottság növelése érdekében. Talán az egyik legkézenfekvőbb mód erre a keresőkben való hirdetés (pl. Google), bár ez természetesen kiadásokkal jár. Fizetett hirdetési hely nélkül sokszor sajnos hónapokba, vagy akár évekbe is telhet, amíg el tudjuk érni azt, hogy a keresők az első tíz hely valamelyikén dobják ki vállalkozásunk URL-ét. Természetesen létezik még sok más módszer is - ingyenes és fizetős egyaránt.
  2. Minél több dolgot kínálunk, annál többet tudunk eladni. Mindenkinek mindenben a rendelkezésére állni ritkán lehetséges - egy kisvállalkozásnak pedig lehetetlen. Ez az online eladásoknál is érvényes. Kínálatunk összetétele termékünk illetve szolgáltatásunk minőségéről sugall a potenciális vevő szemében. Ne feledjük el, hogy napjaink piacán specializált termékekre és szolgáltatásokra van a legnagyobb kereslet. Határozzuk meg vállalkozásunk speciális képességeit, és különböztessük meg magunkat ezáltal versenytársainktól.
  3. A eladások legjobb ösztönzője, ha lemásoljuk versenytársunkat. Megpróbálhatjuk lemásolni versenytársunknak mind marketing stratégiáját, mind értékesítésének pozícionálását illetve akár a design elemeit is. Csak éppen ezt akár hízelgésnek is vehetik vásárlóink. Mindez azt fogja eredményezni, hogy felhívjuk a fogyasztók figyelmét versenytársunkra, azt sugallva ezzel, hogy a versenytárs a jobb, a követendő példa. Természetesen bizonyos dolgokat tanulhatunk versenytársunktól is, de alapvetően a saját magunk vállalkozási gyakorlatát kell kialakítanunk és megerősítenünk!
  4. A honlapunknak mindent el kell mondania vállalkozásunkról, különben elveszítjük látogatóinkat. A felmérések szerint körülbelül 3-5 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy honlapunk látogatóját hosszabb idejű maradásra bírjuk, ezért ne fárasszuk vizuálisan fárasztó szövegméretekkel. Igyekezzünk megragadni figyelmüket tömör, világos és impozáns szöveggel!
  5. Mihelyst feltöltöttük honlapunkat, ugrásszerűen megnő az értékesítésünk. Igaz ugyan, hogy exponenciálisan jobban tudjuk majd vonzani potenciális fogyasztóinkat (legalább is növekszik az esélye), de a versenytársaink is. Még kérdéses marad, hogy hogyan tudjuk a versenytársakat kizárni, hogyan vesszük rá a fogyasztóinkat, hogy a mi honlapunkat látogassák és tőlünk vásároljanak?
  6. Egy honlapot mindenféle animációval és hangeffektussal kell ellátni. Az Interneten a funkcionalitás már régen győzött. A különböző high-tech dolgok nagyon mutatósak, de lassú a letöltésük. Legmegfelelőbb, ha megtaláljuk az arany középutat a funkció és a forma közt.
  7. Egy honlapot nagyon könnyű összedobni - csak egy kézikönyvre van szükségünk. Ez természetesen igaz lehet, de nagy mértékben függ attól, hogy milyen típusú honlapot szeretnénk, illetve milyen gyakorlatunk van ezen a téren és milyen képességekkel rendelkezünk. Elképzelhető például, hogy szükségünk lesz bevásárló kocsi funkcióra vagy adatbázis-kezelésre. Egy összetett honlap felépítése igen sok ismeretet és készséget igényel tőlünk - például HTML szerkesztést vagy művészi érzéket (a grafikához). Segítségül vehetünk egy jó weblapszerkesztő programot.
  8. Már mindenki másnak már van honlapja, nekünk is kell egy. Döntő fontosságú, hogy meghatározzuk konkrét célunkat, amit el akarunk érni vállalkozásunk honlapjával. Vajon értékesíteni szeretnénk termékünket, vagy csak az ismertségünk növelése a cél? Növelni szeretnénk a lokális értékesítésünk volumenét, vagy hírverésre kellene? A kritikák ellenére szerintünk egy online brosúra kellő indok egy vállalkozás honlapjának elindításához, de természetesen az Interneten keresztüli közvetlen értékesítés teljesen más célt szolgál.
Kiindulásnak a legjobb az, ha már az elején tisztázzuk az elérendő célunkat és ehhez igazítjuk stratégiánkat is.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer