Főoldal » Szakcikkek » Felhasználóbarát honlapkészítés szakcikkek » A weboldal olyan, mint egy kirakat

A weboldal olyan, mint egy kirakat

Tungler Andrea | 2010-10-25 15:00

A weboldal egy kirakat. Pontosan ugyanúgy kell berendezni, mint a város főutcáján lévő bolt kirakatát. Először a weboldal csábítja el a vásárlókat, majd később ez készteti visszatérésre őket.

Ismerje meg alaposabban weblapját! Tegyen úgy, mintha új weboldalt készítene, és gondolja át a következő kérdéseket. Vagy – és talán ez a jobb megoldás – tegye fel ezeket valakinek, aki először jár az Ön honlapján.

1. Mi az első dolog, amit meglát?

Egy új látogató érdeklődése csak néhány másodpercig tart. A weboldalnak mindössze ennyi ideje van, hogy megfogja az internetezőt. Legyen a honlap első, szembeötlő eleme elég érdekes ahhoz, hogy maradásra bírja a látogatót.

2. Kiderül-e azonnal a weblap üzenete?

Az üzenet megismertetésére sincs sok idő. Ha túl sok zavaró elem van az oldalon, a látogató valószínűleg nem jön rá, hogy mit is szeretne a honlap közvetíteni, eladni.

3. Azonnal látszik a lényegi információ?

Az internetezők kevés munkával, könnyen akarnak tudást szerezni. Ha a lényeges adatokért tovább kell görgetniük, akkor hamar ráunnak az oldalra. Hamarabb, mint ahogy azt a honlap üzemeltetője szeretné. A legfontosabb marketingüzenet legyen nyilvánvaló, jól látható. Ez az információ az, ami egyértelművé teszi, hogy miért is kell üzletet kötni Önnel. Legyen ez az elem feltűnő és érthető.

4. Megismerhetőek a termék/szolgáltatás előnyei?

A honlap látogatói arra kíváncsiak, hogy miért előnyösek számukra az itt kínált termékek vagy szolgáltatások. Természetesen fontosak a termék tulajdonságai, ugyanakkor nem elhanyagolhatóak a látogatóban keltett érzések sem. Lényeges, hogy a vevő úgy érezze: a termék vagy szolgáltatás pozitív hatást gyakorol rá.

5. Egyértelmű-e a tennivaló?

Ha a vásárlóknak tetszik, amit látnak, akkor gyorsan kell őket irányítani. Legyen nyilvánvaló és világos, hogy mit is kell tenniük. A cselekvésre ösztönző elem lehet egy azonnali vásárlás, egy ingyenes próba, további információ nyújtása vagy bármi más hasonló. Fontos, hogy ezek az üzenetek ne keveredjenek, ne szerepeljen belőlük túl sok.

6. Szépek-e a színek és a képek?

Ha a weboldal túlzsúfolt, ízléstelen és nagy a káosz, akkor a látogatók elmenekülnek onnan. A harmonikus, összeillő színek és jó minőségű képek kiválasztására érdemes időt szánni. Így a közvetített üzenet is értékesebb, pozitívabb képet sugall.

7. Milyen a betűtípus?

A honlapon használt betűtípus legyen minden kuszaságtól mentes, könnyen olvasható. Nem kell, hogy szép legyen: ragaszkodjunk az egyszerű, talpatlan (sans-serif) betűtípusokhoz, és válasszunk a háttértől jól elütő színt.

8. Vannak hosszú szövegek az oldalon?

A hosszú, egybeömlesztett sorokat rendszerint senki sem olvassa el. Ezeket érdemes kisebb egységekbe tördelni, melyeken gyorsabban tud az olvasó végighaladni.

9. Egyértelműek-e a menüpontok?

A weboldaldesign és a használhatóság két olyan fontos szempont, melyet sokan hajlamosak elhanyagolni. Ha átgondoljuk, hogy mi milyen lépésekkel haladnánk a weboldalon, akkor ez alapján már egyszerű megtervezni a menü felépítését. Két kihagyhatatlan pont: a cég bemutatkozása és a kapcsolatfelvétel.

10. Hogyan lehet kapcsolatba lépni a céggel?

Ha a weblap jól működik, akkor várhatóan a látogatók jelentős része további információkat szeretne kapni a cégről. Könnyítsük meg a dolgukat, legyen egyszerű a kapcsolatfelvétel. A lehetséges ügyfelek abban is szeretnének biztosak lenni, hogy a későbbiekben (esetleges garanciális vagy szervizzel kapcsolatos problémáikkal) is megtalálják-e az eladót.

11. Kiderül-e valami a cég tulajdonosairól vagy alkalmazottairól?

A látogatók szeretnek megbizonyosodni, hogy élő emberrel kötnek üzletet. Ha van egy bemutatkozó oldal a cégről, akkor megvan a hely a vevők meggyőzésére: ebben az üzletágban mi vagyunk a legjobbak. Legyenek itt képek! Nagyobb a bizalom, ha látjuk azt, akivel tárgyalunk.

12. Van-e személyes kötődés?

Ha valamiért személyesnek érzünk egy honlapot, akkor ott nagyobb valószínűséggel fogunk üzletet kötni. Írjuk meg saját történetünket, magyarázzuk meg miért mi vagyunk a jó választás. Használjunk közvetlen stílust, legyünk őszinték, mutassuk meg korábbi ügyfeleink véleményét.

13.Hivatalos vagy társalgási szöveget alkalmazzunk?

A hivatalos szöveget hagyjuk meg a hivataloknak. Egy kisvállalkozásoknak szükségtelen úgy tennie, mintha nagy, az egyszerű halandóktól elzárt, szigorú rendszer lenne. Az üzletfelekkel történő személyes kapcsolattartás hatalmas versenyelőny: a legtöbben éppen ezért fogják Önt választani. Érdemes ezt a személyességet a weboldal stílusában is érzékeltetni: legyen az írott szöveg közvetlen és megnyerő.

14. Hol található az űrlap?

A látogatók adatait megszerezni egy online űrlapon keresztül lehet. Ezt a honlapon jól láthatóan kell elhelyezni. Lényeges, hogy eléréséhez ne kelljen legörgetni! Minél jobban néz ki, annál több ember fogja kitölteni.

15. Elég csábító az ajánlat?

Az űrlap kitöltésére a látogatókat valamilyen csábító ajánlattal vehetjük rá. Ha ez az ajánlat felkelti az érdeklődésüket, akkor hajlandóak lesznek megadni személyes adataikat, e-mail címüket. Az űrlapot kitöltő látogatóknak ajánljunk fel a termékkel kapcsolatos használható tanácsokat, ötleteket, vagy olyan kedvezményeket, melyeket az üzletfél azonnal igénybe vehet.

16. Multimédia?

A multimédiás tartalom hasznos segítőtárs a weboldal érdekessé tételében. Videófilmek, oktatóanyagok és sok más multimédiás tartalom is szerepelhet. Ezeket felhasználva a látogatóknak tetsző módon közölhetjük a cég mondanivalóját.

17. Használjuk-e a közösségi oldalakat?

A közösségi oldalakon keresztül kommunikálhatuk a potenciális ügyfeleinkkel, és ők is kommunikálhatnak egymással. A weboldalon legyen hivatkozás a cég vagy a cégvezető saját blogjához, a Facebook-hoz, a Twitterhez és és más közösségi oldalakhoz. Legyen könnyű megtalálni a céget a közösségi oldalakon is. Itt olyanok is megismerkedhetnek velünk, akik a honlapon található űrlapot sohasem töltenék ki.

Kérjen tőlünk ingyenes telefonos honlapértékelést!

A Marketing4U célja, hogy a kisvállalkozások fejlődését előmozdítsa. Tudjuk, hogy miért fontos egy minőségi honlap és azon vagyunk, hogy Önnek is ilyen legyen. Kisvállalkozások fejlesztésében jártas szakértőink minden további kötelezettség nélkül átnézik és elemzik az Ön honlapját. Elfogulatlan, objektív elemzést adunk az Ön weboldaláról is. A telefonos honlapértékelés időpontjának egyeztetéséhez hívja munkatársainkat a következő telefonszámon: 06 30 456 8182.

Könyvjelzők & megosztás:

|

További szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer