Hírlevél

Mindenekelőtt az e-hírlevél üzenetként érkezik postafiókjába. A küldő vállalat megírja a hírlevelet, formába önti az előre elkészített e-mail sablon szerint, és elküldi a címlistán szereplő címzetteknek, akik a hírlevelet megkapják. Jelentős technikai háttérre van szükség, hogy mindez hatásosan és gördülékenyen működjön, de lényegében csak egy e-mail üzenetről van szó, amit több embernek küldenek egyszerre.

Egy kicsit részletesebben megvizsgálva a kérdést, tekintsen úgy az e-hírlevélre, mint egy elektronikus magazinra, amelynek három fő jellemvonása van:

  1. Tartalom: Maga a szöveg – amit leírnak, és ahogyan megírják.
  2. Szerkesztés és tördelés: Csakúgy, mint egy magazin esetében, az e-hírlevélnek is hónapról hónapra egységes megjelenése van a tartalom elrendezését és tördelését tekintve. A betűtípusok, grafikai elemek, rovatok, fejlécek, linkek, stb. mind hozzájárulnak az egységes design és megjelenés kialakításához.
  3. Kiküldés és a címlista kezelése: Amikor a hírlevél összeállítása (tartalom + szerkesztés) megtörtént, szükség van egy “rendszerre”, amely kiküldi a levelet az előre meghatározott listán szereplő személyek (az Önök olvasói) számára. A rendszer gondoskodik a hírlevél kiküldésére szolgáló logisztikáról. A kézbesítésen túl ez magában foglalja még a nevek hozzáadását/törlését; a sikertelen emailek kezelését; automatikus üzenetek küldését az olvasók számára, amikor a címlistára kerülnek, illetve ha személyes adataik változnak; valamint adatok gyűjtését és átadását az olvasók viselkedését és preferenciáit illetően.

Ennek a három elemnek a kombinációja alkotja tehát az e-hírlevelet.

Legújabb szakcikkek



Iratkozzon fel hírlevelünkre

Minden hónap első keddjén megjelenő hirlevelünkkel segítünk honlapja használhatóságának és hatékonyságának növelésében.

© 2004-2009 Marketing4u Bt.
Ajánlatkérés | Bemutatkozás
Honlapkészítés referenciáink
Honlap elemzés és tesztelés | Egyedi tartalomkezelő rendszer